אני רוצה ללמוד תכנות, אבל אני לא יודע מאיפה להתחיל

  • המטרה העיקרית של מאמר זה היא להפוך את קידוד הלמידה לאפשרי ובמחיר סביר לכל אחד!

שאלות נפוצות:

"איזו שפת תכנות עלי ללמוד אם אני חדש?"

"אילו שפות תכנות הכי מבוקשות למשרות?"

"מהי שפת התכנות הפופולרית ביותר?"

שפות התכנות הטובות ביותר!

אם אתם מחפשים דירוג רשמי של שפות התכנות הטובות ביותר, תוכלו למצוא אותו כאן:  IEEE Spectrum שפות תכנות מובילות

רשימה זו נהדרת לבדיקה אם שפת תכנות מסוימת נמצאת בשימוש כיום. עם זאת, אם אתה חדש בתכנות, אני לא ממליץ לבחור שפה המבוססת רק על תפריט ספציפי.

כיצד לבחור שפת תכנות?

מדעי המחשב הם תחום לימודים מצטבר לחלוטין, מה שאומר שכל נושא ברציפות בונה על נושא קודם.

אם ניסית בעבר ללמוד קוד בבית הספר, עשית את המיטב, אך נכשלת – הבעיה לא איתך

פרופסור טוב בכל נושא מצטבר עוקב בקפידה על תכנית הלימודים. בתנאי שכל תלמיד הכין את התנאים המוקדמים כנדרש, הציפיות מהידע הקודם של התלמידים צריכים להיות ברורים. פרופסור טוב מבין את הציפיות ואינו מניח שום ידע מחוץ לתחום זה, יש ללמוד כל דבר מחוץ לציפיות, שכן כל נושא בתכנית הלימודים מסודר ברצף, תוך התחשבות בנושאים האחרים.

כאשר הנושא מצטבר, יש להקדיש תשומת לב רבה לעיצוב תכנית הלימודים או מסלול הלמידה. עם זאת, אל תבחר בשפה כדי לדרג אותה; בחר שפה שעבורה יש לך מסלול למידה שלם ואל תניח הנחות לגבי ידע קודם.

כמה מילות עצה

לפני שתתחיל ללמוד לקוד, חשוב לחשוב על הנקודה שהעליתי לעיל: כל מה שמדעי המחשב הוא מצטבר.

ברצוני לחזור על כך מכיוון שהטעות הגדולה ביותר שאתה יכול לעשות כמתכנתת שואפת היא לוותר כי אתה לא חושב שאתה מספיק חכם כדי ללמוד תכנות. לימוד הקוד אינו קשור לאינטליגנציה שלך.

כן, קידוד קשה ללמוד, לא בגלל מי שאתה, אלא בגלל שיש כל כך הרבה נושאים ללמוד.

כלל ראשון, קבל כי התרחיש הבא יתרחש: אתה מכיר נושא חדש שאין לו משמעות כלל.

תרחיש זה יתרחש שוב ושוב. איך אתה מתמודד עם המצב הזה, בכל פעם שזה קורה, זה הגורם היחיד שיקבע את ההצלחה שלך.

אם הנושא הנוכחי שאתה לומד אינו הגיוני, הישאר במקומך ואל עבר לנושא הבא. ושוב, הנושאים מצטברים. לקפוץ קדימה זה כמו לנסות לחבר גג לבית חסר קירות ובסיס.

אני תמיד מוצא את עצמי במצב כזה. לעתים קרובות אני נאלץ לצפות מחדש באותם הדרכות וידיאו להרצאה מספר פעמים בכדי להבין מה אני לומד. אל תרגיש מיואש אם אתה מוצא את עצמך במקומי.

אם המדריך (או הספר) בו אתה משתמש לא מסביר את הנושא מספיק, תצטרך למצוא משאבים אחרים שיעזרו לך. אין שום תירוץ להתאפק רק בגלל שההדרכה מכסה נושא רק לא בשבילך. אתה יכול למצוא כל מה שאתה רוצה ללמוד בחינם ב- YouTube. גלה מה לחפש, למשל, ([נושא] לפי [שפת תכנות] + כל מילות מפתח מועילות אחרות).

אם אתה מחפש ב- YouTube אחר הדרכות ספציפיות, בדוק תחילה את הסטטיסטיקה. התבונן במהירות בדירוג ו / או במספר הצפיות. אם אתה עדיין לא בטוח אם הסרטון שווה את זמנך, קרא כמה הערות כדי למשוך דעות של אנשים אחרים.

הרבה נושאים פשוט לא הגיוני בפעם הראשונה. אז, פשוט התרחק מהמחשבות השליליות שלך.

המטרה היא להיות מודע להבנת הנושא שלך בזמן שאתה לומד. כשאתה מתקדם בדרך הלמידה, אתה זקוק לחשיבה מסוימת לכל נושא שאתה עוסק בו

שאל את עצמך שאלות כמו:

  • "האם נושא זה הגיוני בעיניי?"
  • "האם מצאת מונחים חדשים? אם כן, האם יש הגדרה רשמית לכל מונח חדש? "
  • "האם למדת מיומנויות חדשות? האם אני מבין כיצד משתמשים בכל מיומנות חדשה? האם אוכל להוכיח את הבנתי את המיומנות הזו על ידי פתרון בעיות שאני נתקל בהן במהלך היישום? "
  • "האם אני יכול לזכור מה בדיוק למדתי מחר? מחרתיים? אם לא, איך אזכור את זה? '

טיפ אחרון: לעולם אל תזלזל בכוח העצירה שלך. שימור הוא גישה בלתי מנוצלת לחלוטין ללמידה. כן, הבנת הנושא היא המטרה הסופית. עם זאת, הבנה עשויה לקחת זמן. אם אתה באמת נאבק בהבנת נושא מסוים, פרש את הנושא ושנן את התנאים החשובים. אם אינך יכול להבין כיצד לעשות משהו, המטרה המיידית שלך צריכה להיות שימור. אם אתה זקוק לטיפים כיצד להתמודד עם שינון, שקול להשתמש בטכניקת הכרטיס.

1 – יסודות מדעי המחשב

השלב הראשון הוא ללמוד את היסודות של מדעי המחשב כך שיהיה קל להבנה עבור כל אחד ללא רקע במחשבים.

מושגי היסוד ברובם הצהרתיים. אתה יכול לקרוא כלאחר יד, וזה טוב בשבילך. התקרבו לכל סמסטר כאילו הייתם בבית הספר ואתם צריכים לזכור את ההגדרה של כל סמסטר לבחינה. אתה לא צריך להיות מחויב לחלוטין לעשות זאת אם אתה לא רוצה. עם זאת, ככל שתוכלו לשנן מושגים אלה יותר, כך יהיה קל יותר להבין את הנושאים המאוחרים הללו.

2 – היגיון הצעות (לא חובה)

לא, אתה לא צריך להיות חזק במתמטיקה כדי להיות מתכנת. כישורי מתמטיקה יכולים להועיל, אך אינם נחוצים.
אם אינך מאמין ביכולותיך במתמטיקה, אני ממליץ ללמוד הנמקה היפותטית. העקרונות המכוסים בלוגיקה ההיפותטית הם לבניית חלקי תכנות.
אתה יכול ללמוד היגיון היפותטי מהמדריך זה ב- YouTube:  מושגים בסיסיים בלוגיקה הצעתית .

3 – תכנות Java

לאחר שתלמד את היסודות של מדעי המחשב, תהיה מוכן ללמוד שפת תכנות.
שמתי הרבה מחשבה ומאמץ בעיצוב מסלול שמתאים לכולם, ללא קשר לרקע שלהם. בחרתי ב- Java עבור מסלול למידה זה מכיוון שג'אווה היא השפה איתה הכי הרבה ניסיון.

ג'אווה היא אחת משפות התכנות המבוקשות ביותר. היא מסווגת כשפת תכנות מונחה עצמים (תלמד מה המשמעות של זה אחר כך) ומשמשת לייצור יישומי שולחן, אינטרנט וטלפון חכם.

אם אתה מעדיף ללמוד מספרים, אני ממליץ על הדברים הבאים: ג'אווה ראשונה ראשונה .

אם אתם מחפשים הדרכת וידיאו, אנו ממליצים לצפות בסרטונים 1-19, 31, 33, 88 ו 93 בשיעור Java של YouTube מאת דרק בנאס.

מדריך וידאו לג'אווה .

הסרטון הראשון במדריך היוטיוב יפנה אתכם להוריד תוכנית מחשב הנקראת Eclipse. זוהי סביבת פיתוח משולבת (IDE). אתה יכול לחשוב על IDE כמונח מפואר לעורך מילים המיועד למתכנתים. זה רק יישום מחשב המספק עורך טקסט לתכנות, יחד עם כלים אחרים להפעלת התוכניות שלך. להלן הקישור לסרטון YouTube של דרק בנאס כיצד להוריד את    Install Eclipse לג'אווה .

4 – אלגוריתמים ומבני נתונים

האלגוריתמים הם מערך של הוראות (או שלבים) לביצוע משימה ספציפית, כאשר כל צעד צריך להיות מוגדר בבירור כביכול ומוגבל (כלומר הוא לא ממשיך לבצע ללא גבולות).
מבני נתונים הם שיטה לארגון נתונים בזיכרון המחשב.
אלגוריתמים ומבני נתונים הם שני הנושאים הקשים ביותר לתכנות. אינך צריך ללמוד אלגוריתמים כדי להשיג מיומנות בסיסית בתכנות. עם זאת, אם אתה שואף לעבוד כמהנדס תוכנה בחברת טכנולוגיה בעלת מוניטין, אתה צפוי להפגין את הבנתך באלגוריתמים ומבני נתונים במהלך ראיונות.
 שימו לב, ההדרכה שלהלן מביאה אותך למיומנויות אלגוריתם מתחיל למומחה:   הדרכה של Udemy בנושא אלגוריתמים ומבני נתונים . בין אם ברצונכם ללמוד אלגוריתמים ומבני נתונים או להתכונן לראיונות טכניים, מדריך זה הוא הדבר הטוב ביותר להצלחה.
הערה: הקורס אמנם יקר אך חיוני. הצלחתי ליצור קשר עם המאמן, העלות היא 99.99 $.

5 – פיתוח אנדרואיד

פיתוח אנדרואיד הוא, לדעתי, אחד היישומים המהנים ביותר לתכנות ג'אווה שם. יישומי אנדרואיד מתוכנתים לרוב בג'אווה ולאחרונה דרך שפת Kotlen , כך שברגע שתלמד את ג'אווה, תהיה מוכן ללמוד אנדרואיד.

להלן הדרכה בחינם לווידאו הטובה ביותר שתתחיל ללמוד אנדרואיד: פיתוח אדוק-אנדרואיד למתחילים .

לאחר סיום קורס Udacity לעיל, עומדות בפניך שתי אפשרויות שתוכל לעבור משם לשם. צריכה להיות הרחבה של הקורס לעיל הנלמד על ידי אותה קבוצה של עובדי גוגל. הרצאות נוספות צריכות להיראות לאחר שתעבור את הקורס (אם אינך מוצא אותו, חפש אותו ב- Udacity). זו אפשרות טובה, במיוחד מכיוון שהיא בחינם.

עם זאת, אם אתה מוכן להוציא כסף על ספר יוצא מן הכלל, אני ממליץ בחום על הדברים הבאים: פיתוח ראשוני אנדרואיד ראשוני: מדריך ידידותי למוח .

ספר זה מספק הסברים מפורטות ותמונות מועילות שיעזרו לכם באמת ללמוד מושגים בסיסיים של אנדרואיד. כל פרק מדריך אותך דרך יישום לדוגמא. הכל מוסבר בדיוק, בעזרת מילים ותרשימים שכל אחד יכול להבין.

משאבים מועילים

Overflow Stack הוא אתר בו מתכנתים יכולים לקבל עזרה בחינם בלימוד הקוד שלהם. אם אתה נתקע ורוצה לשאול שאלה, מצא אותה קודם. אם אינך מצליח למצוא את שאלתך, צור חשבון ופרסם בעצמך את השאלה!

ישנם המון אתרים חינוכיים בהם תוכלו למצוא שיעורי תכנות.

החיבורים הטובים ביותר הם   Codecademy ,  Udemy ,  Udacity ,  צוות Treehouse , חאן האקדמיה .

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 48 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger