השוואה מקיפה של מעבדים והבדלים שונים של מחשבים נישאים, כיצד בוחרים במעבד המתאים למחשב ולשימוש שלכם?

ה-CPU הוא המיינד של המחשב, הוא מרכז הביצוע של חישובים ותהליכים לוגיים שונים במחשב. לאחר מהיר, מעבד חזק במחשב פירושו מהיר יותר עיבוד גיליונות אלקטרוניים או גלישה באינטרנט אפילו מהר יותר במשחקים צילום ווידאו עריכת. אבל מצד שני, בעל מעבד כזה פירושו צריכת חשמל יותר, ולכן חיי הסוללה גרוע יותר עבור המחשב הנייד.

בעת רכישת מחשב נישא חדש, תראה בתיאור המוצר את שם המעבד מופיע באופן בולט. עם זאת, לראות את המודל מעבד יכול להפוך אותך מסביב כדי לסבך את שמו ואת השאלות הרבות שיגיעו למוחך! ? מה הדגם הגדול הזה אומר האם אני בוחר את המחשב הנישא עם i5-825U או i7-7I75? ? מי יותר טוב ? ומי המהיר ביותר מה לגבי מעבדי i9ב החדשים? האם אני באמת צריך לשלם יותר מ $1000 עבור מעבד i9ב? או שהמודל הזה הרבה יותר? מוכשר ממה שאני צריך כל השאלות האלה יידונו בפירוט משעמם מאוד במאמר זה.

רוב המחשבים הנישאים בעולם מגיעים עם מעבדי Intel, זה לא אומר שהם רק אופציה בשוק. מחשבים נישאים בהרבה פחות מגיעים עם מעבדים מתוך AMD ההזדקנות. אם רק נדגים מעבדי אינטל, נמצא יותר מ-20 דגמים שונים. אבל מה ההבדלים ביניהם? כיצד באפשרותי לבחור את המעבד המושלם לשימוש ולתקציב מביניהם? כל המורכבות הזו ננסה להסביר בפשטות במאמר שלנו.

במאמר זה, נתמקד במעבדי Intel מכיוון שהם מהווים את רוב השוק הנישא. באפשרותך לסקור את המאמר האחר במעבדי AMD.

? איזה מטפל אני צריך

השאלה החשובה ביותר לפני תחילת תהליך הבחירה היא: מדוע להשתמש במחשב הנישא החדש? מה הם המטרות העיקריות אני רוצה לקנות מחשב להשיג? בטבלה זו נסכם את הקטגוריה של כל מעבד ואת איכות המחשבים הדרושים לך.

מטרה מחלקת מעבדים מומלצת דוגמה למעבד חיי סוללה
מחשבים למשחקים

מחשבי תחנת עבודה

אינטל Core i5/i7 H מחלקה Core i9ב-8950HK

Core i5-8300H

3-8 שעות
 לשימוש יומיומי בביצועים גבוהים אינטל ליבה i7 من فئة U

אינטל ליבה i5 או i7 من فئة G

AMD Ryzen נייד 7

I7 ליבה-7500U

I7 ליבה-8550U

I7 ליבה-8705G

5-17 שעות
 לשימוש יומיומי ממוצע אינטל Core i5 من فئة U

AMD Ryzen נייד 5

Core i5-7200U

Core i5-8250U

5-17 שעות
מחשבים מאוד בעלי התווך (ביצועים ממוצעים) סדרת אינטל ליבה M

Core i5/i7 מחלקה Y

Core m3

ליבה i5-7Y54

5-9 שעות
התקנים בתקציב נמוך (ביצועים נמוכים) סדרת אינטל סלריין

אינטל סדרת הפנטיום

N3050 ריין

פנטיום N4200

4-6 שעות
מכשירים זולים מאוד (ביצועים ירודים) סדרת אינטל אטום אטום Z3735F

אטום x3

אטום x5

7-12 שעות

כיצד ניתן לקרוא את דגם המעבד ומהן הסימנים המשמעות של הסמלים?

כשתסתכל על מודל המעבד בגיליון המפרט, תבחין שלמעבד יש שילוב מבלבל בין מספרים וכוויות. אל תדאג.

מותג

חלק זה עבור המותג של המעבד, בדרך כלל אחד התגים האלה יהיה אינטל Core, Xeon, לצ, פנטיום, או אטום. AMD Ryzen ו-AMD FX מ-AMD הם גם.

משנה מותג

לאחר מותג, זה המקום עבור מצב המותג ברמה, אשר לעתים קרובות i3, i5, או i7, אבל יכול גם להיות תווים ומספרים אחרים כגון m5, x5, E, או N.

מחוון Gen

במעבדי Intel, המספר הראשון אחרי מחלקת המותג הוא מספר הדור. כיום הדור האחרון הוא התשיעי, כך מעבד האחרונה שלנו עד כה יש את מספר 9 בתיבה זו.

מק ט ושורת מוצרים

לאחר מכן סביר להניח שתראה שילוב של שניים או שלושה מספרים ואחד או שניים תווים, אולי U, Y או H (גם H או HK). המספרים הבאים מתייחסים ל-SKU ולאותיות מציינים את שורת השימוש במעבד. קו השימוש במעבד חשוב מאוד מכיוון שהוא מספר לך על מידת העוצמה הדרושה למעבד, כמובן נסביר זאת ונשווה אותו בפירוט משעמם במאמר.

במעבדי AMD, מספרים ושמות אינם ברורים לחלוטין. יש Ryzen 5 מעבדים להתחרות עם core i5 לך ו Ryzen 7 סדרת להתחרות עם הסדרה i7 Core של אינטל.

AMD Ryzen מול אינטל ליבה

במשך שנים רבות, מעבדי AMD הופיעו רק במחשבים נישאים בעלי תקציב בינוני עם ביצועים בינוניים וחיי סוללה גבוהים. עם זאת, בסוף 2017 החברה השיקה את פלטפורמת Ryzen נייד החדש. במבחנים שנערכו, HP קנאה x360 מחשב נייד עם Ryzen 5 זכה על מודל זהה בערך ליבה i5-8250U במספר בדיקות, הביצועים גרפיקה במקטעים AMD היה הרבה יותר טוב חיי הסוללה היה גם טוב יותר.

אין הרבה מחשבים נישאים עם מעבד Ryzen נייד, אבל אם המחשב שבחרת הוא מגירסה AMD, אתה צריך לחשוב על זה, במחיר נמוך יותר תקבל ביצועים כמעט שווים עבור מעבדי Core i5/i7.

Core i3 v core i5 v ליבה i7 v Core i9ב

רוב המחשבים הנישאים שעולים יותר מ-$400 יראו את מעבדי הליבה שלהם, כפי שהוא הגיוני שהמספר מסמל את המעבד החזק ביותר. כמובן i3 היא החלשה ואחריו i5 עם חוזק בינוני, ואחריו i7 עם ביצועים חזקים מאוד ולאחר מכן מעבד i9ב חדש עם ביצועים סופר מאוד.

I5 הוא בדרך כלל הטוב ביותר עבור המשתמש היומי הממוצע שאינו עובד על סימולציות, תוכנות הנדסיות כבדות, או משחקים.

Core i5 ו i7 Core לתמוך מהירות טורבו, אשר מאפשר מהירות המעבד לעלות בהתבסס על המשימה שהוקצתה לו, Core i3 לא מספקים אף אחת מהתכונות האלה.

דור האשפים

כל 12 עד 18 חודשים אינטל משחררת דור חדש של מעבדים שהם מעט מהירים יותר וחסכוניים יותר באנרגיה מקודמו. אינטל השיקה כמה לאגם Kaby לרענן צ'יפס בסתיו של 2017 ו ינואר 2018, ולאחר מכן השיקה לייק קפה שבבים ניידים באפריל 2018. אינטל ואז התחיל להציג חדש לייק קרח אסימונים עבור מחשבים שולחניים. אנחנו עדיין מחכים שחרורו של מחשבים נישאים מאגם קרח, למרות כמה יצרני קונסולת המשחקים הם מגלגלים את המחשבים הנישאים שלהם באמצעות שבבי שולחן העבודה לתת להם יותר כוח.

רשימת הדורות העיקריים של החברה:

דור שם הדור תאריך ההשקה טכנולוגיית ייצור
דור 10 אגם הקרח צפוי בסוף 2019 עשרה ננו
הדור התשיעי לייק קפה 2018 מאוחר 14 ננומטר
הדור ה -8 האגם הלוי

Kaby אגם G

ימת הקפה

אגם קנון

2017

2018

14 ננומטר

10 ננומטר לאגם קנון

הדור ה -7 אגם קאבי 2016 14 ננומטר
הדור ה -6 סקיילייק 2015 14 ננומטר
הדור ה -5 ברובאר 2014 בת 22

טכנולוגיית הייצור של נאנמטר, או nm, פירושו פשוט, שהוא 1,000,000,000 th m. כאשר אתה רואה מעבד מרכזי אחד כגון מעבד פנטיום 478 המכיל 55,000,000 טרנזיסטורים תחת 130 בדיוק הייצור ננומטר, בעוד מעבד i7-5820K מגיע עם 2,600,000,000 החלטות טרנזיסטור עם הדיוק 22nm הייצור, אז זה אומר כי קטן יותר את רמת הייצור גדול יותר מספר טרנזיסטורים באותו שטח והשבב מציע ביצועים הרבה יותר גדול כמעט באותה מידה של צריכת אנרגיה בהתאם לארכיטקטורה המשמש.

כלומר, ככל שטכנולוגיית הייצור פחות מדויקת, השטח זמין יותר לשים יותר טרנזיסטורים כדי להגביר את הביצועים ולהפחית את צריכת האנרגיה והחום. כלומר, טרנזיסטורים של המעבד הם קטנים יותר מוערמים יותר בתוך שבב הייצור הקטן, מתן ביצועים טובים פחות כוח. במילים אחרות, מחשב עם מעבד הייצור 28nm דיוק צריך להיות מעולה ביסודה למחשב עם מעבד הייצור 45nm, וגם 22nm ייצור דיוק מעבד זה צריך להיות ביצועים יותר לעומת ואט מאשר בדיוק הייצור 32nm שלה.

מפרטי מעבד: למה אתה מתכוון?

כאשר אתה קורא על כל אחד מהמעבדים, תראה ערכה מלאה של מפרטים שעשויים לבלבל אותך שלא הבנת מה הם מתכוונים לעשות. המפרטים החשובים ביותר הם:

יבות

בכך, אנחנו מתכוונים. לתאים שבתוך המעבד כל קרנל יכול לעבוד על משימה אחת. משמעות הדבר היא שככל שמספר התאים גבוה יותר, כך המעבד יוכל לבצע משימות נוספות בו ולכן מהיר יותר. המעבדים מגיעים עם שניים או אפילו ארבעה או יותר.

היפר-שרשור

זוהי טכנולוגיה המנצלת משאבים שאינם בשימוש במעבד עבור תהליכי תוכנה אחרים. כאשר זרימת העבודה במעבד מאורגנת על-ידי הליכי המשנה או השרשור, בדרך כלל המעבד יכול להפעיל הליך משנה יחיד באותו זמן, אך בטכנולוגיית Hyper Threading המעבד מסדר את מערכת ההפעלה כמעבדים ולא אחד, כך שמערכת ההפעלה תעניק לו שני הליכי משנה, לא אחד. לאחר מכן, הטכנולוגיה מפיצה משאבי מעבד לשני הליכי משנה, הליך המשנה הראשון יפעל ושמור חלק ממשאבי המעבד, והליך המשנה השני שומר את משאבי המעבד הנותרים. שני הליכי המשנה עשויים להזדקק לאותו משאב ולאחר מכן לתת לספק את השרשור השני מיד עם סיום הליך המשנה הראשון.

רוב המעבדים של Intel בעלי ליבה כפולה משתמש בהליכי מידע מרובים כדי לספק ארבעה הליכי מידע, בעוד שמונה ליבות Cpuuses ספק 8 שרשורים.

מהירות השעון

נמדד ב-GHz, מספר הפעולות בשניה יכול להתבצע על-ידי ה-CPU. המספר הגבוה ביותר הוא הטוב ביותר, אך מפרט זה אינו היחיד הקובע את מהירות המעבד.

טורבו דחיפה

באופן זמני, הוא מגדיל באופן אוטומטי את מהירות השעון מהתדר הראשוני שלו לתדר גבוה יותר כדי להשלים את הפעילות במהירות רבה יותר. רוב Core i5 ו i7 המעבדים יש תכונה זו, אבל מודלים Core i3 אינם זמינים. תדירות ברירת המחדל מוזכרת כ"תדר מעבד" בעוד התדר הגבוה ביותר אליו הוא יכול להגיע מופיע כ"תדר טורבו" או "מהירות לאחר המאיץ".

מטמון

זיכרון קטן המקושר ישירות ל-CPU, זיכרון זה מאחסן באופן תדיר מידע המשמש להאצת משימות חוזרות ונשנות. רוב המעבדים יש מטמון בין 1 ל 4 MB והוא יכול להגיע עד 12 MB. כמובן, ככל שהמספר גבוה יותר, כך ייטב המעבד.

באפשרותך לסקור את מאמר המטמון המותאם אישית שלנו:

TDP (כוח עיצוב תרמי)

כמות כוח הוואט המשמש את ה-CPU. יותר ואט פירושו ביצועים טובים יותר, אך טמפרטורות גבוהות יותר וצריכת אנרגיה מוגברת.

vPro

תכונת ניהול מרחוק מוכללת המיועדת למחלקות IT בארגון. מחשבים נישאים רבים בעלי יחידות CPU עם vPro, אך מחשבים רגילים של משתמשים אינם.

שורות השימוש במעבד

בחירת קו המעבד המתאים חשובה יותר מבחירת המותג של האשף. אינטל יש ארבעה קווים עיקריים זמינים עבור כל מוצר של חברה.הכוח שלה נע בין 4.5 וואט בסדרה Y כדי 45 וואט עבור סדרת H.

בקיצור, זוהי רשימה של קווי השימוש במעבד (נסביר אותם לצד המותגים בפירוט):

  • K: זהו מעבד ליבה פתוחה, כי אתה יכול לשבור את המהירות שלה לדרגת מקסימום.
  • H: זה מעבד מחשב נייד טוב עבור משחקים וגרפיקה בפרט נותן לך את הביצועים הטובים ביותר.
  • HK: הוא מעבד זה נותן לך את הביצועים הטובים ביותר בגרפיקה מלבד זה משמעות פתוחה, כי אתה יכול לשבור את מהירותו.
  • HQ: מספק לך את ביצועי הגרפיקה והגרפיקה הגבוהים ביותר והוא בעל ארבע ליבות.
  • U: מעבד הנפוץ במחשבים נישאים והוא יעיל באנרגיה, כך שהסוללה לא תפעל במהירות.
  • T: זהו מעבד חסכוני באנרגיה, אבל זה מוגבל רק למחשבי desktopcomputers
  • X: יותר חסכוני באנרגיה מאשר מעל וביצועים ממוצעים.
  • Y: חיסכון באנרגיה הוא נורא עם בעיטה נוראה הביצועים שלה הוא נמוך.

כיצד באפשרותי לבחור את מעבד המחשב שאני הולך לקנות?

להלן נסביר בפרוטרוט על כל מותג וכל קווי השימוש שלו בפירוט משעמם.

Xeon א: מעבדי מחשב-על מאוד.

מצוין עבור: תוכניות הנדסה, מחקר ומדע והנפשה מקצועית.
רע: חיי סוללה נמוכה (צריכת חשמל גבוהה), משקל מחשב, עלות גבוהה.

עבור מחשבי העבודה העדכניים ביותר, תראה לעתים קרובות מעבד Intel Xeon E3. מחשבים נישאים מצויד במעבד זה מסוגלים לבצע הרבה חישובים מורכבים במהירות מדהים, המאפשר להם לפתח אנימציות תלת-ממד או להפעיל סימולציות מורכבות של אנשים כמו חוקרים או מהנדסים רפואיים. מעבדי Xeon E3 מגיעים עם TDB 45 ואט, בן ארבע ומהירות טורבו. כמובן שלא מצפים לחיי סוללה גדולים או למחיר נמוך.

המעבדים האחרונים של Xeon, אשר כיום הם בעלי ארכיטקטורה לאגם הקפה, הם אינטל Xeon E-2186M ו-E-2176M. כל מעבדי ה-Xeon מיועדים לעסקים, וכוללים טכנולוגיית vPro מובנית.

דוגמאות למעבדי Xeon E: כולם מגיעים עם 4 מטות ו -8 חוטים.

ודל מהירות הגרעין מהירות מירבית לאחר חיזוק מטמון מעבד גרפי מוכלל דור
Xeon E-2186M 2.9 ג'יגה-הרץ 4.8 ג'יגה-הרץ 12 מגה-בתים אינטל UHD גרפיקה 630 שמיני
Xeon E-2176M 2.7 ג'יגה-הרץ 4.4. 12GB אינטל UHD גרפיקה 630 שמיני
ביטול v6 של Xeon E3-1535M 3.1 ג'יגה-הרץ 4.2 ג'יגה-הרץ 8 מגה-בתים איריס פרו P630 7th
ביטול v6 של Xeon E3-1505M 3 ג'יגה-הרץ 4 ג'יגה-הרץ 8 מגה-בתים איריס פרו P630 7th

H סדרה: משושה, ביצועים גבוהים.

מתאים ל: משחקים, עריכה, אנשים יצירתיים.
רע ב: חיי סוללה יקרים ונמוכים.

אם אתה אוהד משחקים, מחשב נייד עם מעבד H הוא כנראה הבחירה הטובה ביותר שלך. מעבדי Class H כוללים ארבעה עד שישה תאים. הליכי משנה של עיבוד מרובים ביחידות i7 ליבה מכילים 12 הליכי משנה סינכרוניים. מעבדי ה-HQ כוללים גם TDP 45-ואט, כלומר, המחשבים הנישאים שאתה נושא יהיו חלשים בחיי הסוללה או בעלי סוללה ענקית, המגביר את משקל המחשב. מכיוון שהוא מייצר יותר חום מאשר שבבים U-series, אתה לא תמצא H המעבדים במחשבים נישאים דקים.

ייתכן שאתה רואה מעבדים המסומנים כ-H, HQ או HK. H ו-HQ הסברנו את משמעותם בפסקה מוקדמת יותר.

דוגמאות למעבדי מסדרת H: 

ודל מהירות הגרעין מהירות מירבית לאחר חיזוק מטמון מעבד גרפי מוכלל ליכי vPro
Core i9ב-8950HK 2.9 ג'יגה-הרץ 4.8 ג'יגה-הרץ 12 מגה-בתים אינטל UHD 630 12 לא פה
I7 ליבה-8850H 2.6 ג'יגה-הרץ 4.3 ג'יגה-הרץ 9 מגה-בתים אינטל UHD 630 12 קיים
I7 ליבה-8750H 2.2 ג'יגה-הרץ 4.2 ג'יגה-הרץ 9 מגה-בתים אינטל UHD 630 12 לא פה
Core i5-8400H 2.5 ג'יגה-הרץ 4.2 ג'יגה-הרץ 8 מגה-בתים אינטל UHD 630 8 לא פה
Core i5-8300H 2.3 ג'יגה-הרץ 4 ג'יגה-הרץ 8 מגה-בתים אינטל UHD 630 8 לא פה
Core i7-7920HQ 3.1 ג'יגה-הרץ 4.1 ג'יגה-הרץ 8 מגה-בתים אינטל HD 630 8 קיים
Core i7-7820HK 2.9 ג'יגה-הרץ 3.9 ג'יגה-הרץ 8 מגה-בתים אינטל HD 630 8 לא פה
Core i5-7440HQ 2.8 ג'יגה-הרץ 3.8 ג'יגה-הרץ 6 מגה-בתים אינטל HD 630 4 קיים
Core i5-7300HQ 2.5 ג'יגה-הרץ 3.8 ג'יגה-הרץ 6 מגה-בתים אינטל HD 630 4 לא פה

G סדרה: עבור גרפיקה טובה יותר

מתאים: פרודוקטיביות יומית, עריכת תמונות, משחקים קלים, מעצבים.
חסרונות: חיי הסוללה, לא לשחק משחקים כבדים.

צ'יפס בקטגוריה זו לבוא ליבה i5 ו i7 Core תגי. TDP שלה יש 65 ואט.

כמה מן המפורסמים ביותר הם:

ודל מהירות הגרעין מהירות לאחר חיזוק מטמון מעבד גרפי מוכלל vPro
I7 ליבה-8705G 3.1 ג'יגה-הרץ 4.1 ג'יגה-הרץ 8 מגה-בתים Radeon RX וגה M GL

אינטל UHD גרפיקה 630

לא פה
Core i5-8305G 2.7 ג'יגה-הרץ 3.8 ג'יגה-הרץ 6 מגה-בתים Radeon RX וגה M GL

אינטל UHD גרפיקה 630

לא פה

U Series: לשימוש יומיומי עם ביצועים טובים.

מתאים: פרודוקטיביות, תעשיית תוכן, חיי סוללה.
רע עבור: משחקים, אנימציה מקצועית.

אם אתה מחפש חוויית מחשב נייד "טיפוסית", עם ביצועים חזקים ויכולת חיים טובה של סוללה, ה-U Series מיועדת עבורך. Core i5 U סדרה CPU כגון Core i5-8250U צריך להיות מספיק עבור רוב משתמשים רגילים, אם הם צרכנים המעוניינים לגלוש באינטרנט או משתמשים עסקיים שצריכים לערוך גיליונות אלקטרוניים.

רוב המעבדים של U בסדרה כוללים TDP של 15 ואט, נקודה מצוינת בין ביצועים חזקים וחיי סוללה טובים, אך דורשים קירור פעיל בצורת מאוורר. יש כמה מספר המעבדים של U עם 28 וואט TDPs, מחשבים נישאים מסדרת u יכול לקבל יותר מ 10 שעות של סוללה כמו גישה כלשהי 20 שעות.

מספר מחשבים נישאים מסדרת U כוללים את איריס פלוס 640 או 650 מעבדים כמעבד הגרפיקה המובנה של אינטל. איריס פלוס הוא הרבה יותר טוב ברמה סטנדרטית של אינטל HD 620 GPU.

Y סדרה/Core m: עיצובים מעריצים גבוהים, ביצועים תת ממוצעים.

טוב ב: עיצוב ללא מעריצים, שימוש קלוש בינוני.
רע ב: חיי הסוללה.

בעת קניית מחשב נייד, היזהר מסידרת Y שייתכן שתראה באמצעות מציין i7 ליבה i5/Core או עם core m3/m5/m7. מעבדי Intel Y Series יש אולטרה נמוך 4.5 W TDP המאפשר ליצרנים להשתמש בהם על דק במיוחד, מחשבים נישאים ללא מעריצים. למרבה הצער, לרוב המחשבים הנישאים יש גם סוללות בעלות קיבולת נמוכה או מסכי חשמל גבוהים, וביעילות מסתיימים בחיי סוללה גרועים יותר ממעבדים מסדרת U.

צ ' לריין/פנטיום: למי שלא אכפת ממפרט

טוב עבור: גלישה באינטרנט, חיסכון בכסף.
רע עבור: משחקים, עריכת וידאו, פרודוקטיביות.

אם אתה מחפש מחשב נייד במחיר בין $200 ו $400, אתה מחפש אחד עם מעבד אינטל Celeron או פנטיום. מעבדי התקציב האלה מספקים ביצועים טובים לגלישה באינטרנט, לדואר אלקטרוני ולפרודוקטיביות קלה. צ ' יפס הם נפוצים מאוד על כרומאלקטרונים, כי גוגל מבוסס דפדפן מערכת ההפעלה אינה דורשת מעבד רב עוצמה כמו Windows. אם אתה קונה מחשב נייד של Windows, השלם/פנטיום רק אם המחיר הוא הדבר העיקרי בשבילך.

ליחידות המעבדים הסלריין יש TDPs החל מ -4 עד 15 וואט. שמות מודל הריין המתחילים עם N (למשל: N3060) להשתמש 4 כדי 6 וואט, בעוד שמות המסתיימים U (למשל, 3855U) להשתמש 15 וואט וביצועים טובים יותר. חיי הסוללה משתנים מאוד בהתאם לקיבולת הסוללה של המחשב, אך מערכות השבבים של 4 ו-6W נוטות להיות זולות יותר וארוכות יותר.

פנטיום המעבדים מכילים TDPs החל מ 6 עד 15 וואט יש ביצועים מהירים וטובים יותר, למרות שרובם הם או 6 או 7.5 וואט. כמה Celerons ו Pentiums באים לידי ליבה ואחרים הם ארבע ליבות.

אטום: חיי סוללה טובים, ביצועים ירודים מאוד.

טוב ב: חסכון בכסף, חיי סוללה ארוכים, מכשירים קלים.
שגוי ב: ריבוי משימות, פרודוקטיביות.

השורה הזולה ביותר של אינטל של מעבדים בעיקר בדרכו להשמדה, אטום מופיע מחשבים נישאים זולים של Windows או טבליות כמו Lenovo Miix 320. כמעט כל יחידות אטום יש ארבע ליבות צריכת חשמל נמוכה מאוד, המאפשר להם חיי סוללה מצוינים אך עם ביצועים מינימליים. אנו ממליצים לרכוש מחשב נייד אטום רק כהתקן מבוגר או עיקרי לילדים. Atom הוא מספיק טוב כדי לגלוש באינטרנט ולצפות בקטעי וידאו. רוב המחשבים הנישאים הזולים של הדור הנוכחי משתמשים בצ במקום ב-Atom, כך שייתכן שתמצאו את Atom רק במחשבים ישנים יותר.

כרטיסים גרפיים מוכללים

כל מעבדי המעבדים של אינטל. מצוידים בגפוס שלהם על רוב Core i3/i5/i7 המעבדים מכל קו, אלה יחידות GPU בשם אינטל HD גרפיקה עם מספר לאחר מכן. עבור מעבדי הדור השביעי והשמיני, מספר זה מתחיל ב-6 (למשל אינטל HD 620) ומתחיל עם מעבדי 6G עם 5 (למשל אינטל HD גרפיקה 520). חלק מהמעבדים המתקדמים עשויים לבוא מצוידים בגרפיקות של איריס פלוס, שאינן מהירות הרבה יותר, אך עדיין אינן זמינות עבור פלחי גרפיקה נפרדים מ-Nvidia ו-AMD.

GPUis מובנה ממוקמים ישירות על ה-CPU. Core i7-7600U משולב תמיד עם אינטל HD גרפיקה 620, בעוד i7 Core-7660U CPU מגיע עם מעבד גרפי טוב יותר, איריס פלוס 640. עבור מעבדים בן 7 שנים, אלה עם מספר מודל המסתיים ב 60 (למשל i5-7360U) יש המובנה איריס פלוס גרפיקה 640, בעוד מעבדים לסיים ב 87 (Core i5-7287U) יש חיובים קצת יותר מהר על פני הגרפיקה פלוס 650.

באופן כללי, מגפוס קומפקטי הם מספיק טובים לפרודוקטיביות, גלישה באינטרנט, השמעת וידאו, משחקים רגילים או משחקים בהגדרות נמוכות. אם ברצונך לערוך וידאו HD, הנפשה מקצועית או משחקים רבי-עוצמה, תזדקק ליחידת עיבוד גרפית נפרדת.

גם מרכיבים אחרים חשובים.

עם זאת, חשוב לזכור כי ה-CPU אינו דטרמיננטת הביצועים היחידה בעת קניית המחשב הנייד הטוב ביותר, ואפילו המעבדים האיטיים יותר יכולים לספק חוויית משתמש הגונה בעת זיווג עם רכיבים טובים אחרים. עבור רוב האנשים, משלמים על כונן קשיח SSD יהפוך את המחשבים שלהם הרבה יותר קשוב מאשר לשלם עבור Core i7 במקום Core i5. עבור ביצועים גרפיים, בעל עוצמה, GPU נפרדת, חשוב יותר מלקבל את ה-CPU המהיר ביותר.

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 450 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger