לפתור את בעיית השימוש ב 100% בדיסק ב- Windows 10, מה המשמעות של שימוש בדיסק?

دائما ما تجد نسبة استخدام القرص (Disk Usage) تصل ل100٪ في Windows 10؟ فيما يلي العديد من النصائح والخطوات لحل هذه المشكلة المزعجة!

כאשר השימוש בדיסק יגיע ל 100% במחשב שלך, תבחין בהקפאות מעצבנות במערכת ההפעלה. לרוע המזל, רוב הכוננים הקשיחים וכמה כונני SSD סובלים מ- 100% בעיות שימוש מלאות ב- Windows 10.

כמובן, ישנם פתרונות רבים לבעיה זו. אבל ראשית, נסביר מה המשמעות של אחוז זה וכיצד לדעת אם המחשב שלך סובל מכך כשהוא קופא.

קרא גם:

מה הפירוש של שימוש בדיסק?

לכל כונן קשיח או SSD יש מהירות כתיבה ומהירות קריאה ספציפית. כשאתה קונה יחידת אחסון חדשה למחשב שלך, אתה יכול לקרוא את מהירותה בטבלת המפרט שלה. לדוגמא, דיסק ה- BarraCuda האחרון – בנפח 1TB, בגודל 3.5 אינץ 'ומהירות סיבוב של 7,200 סל"ד – מגיע מחברת Seagate המפורסמת, עם מהירות העברה של עד 210 מגה לשנייה.

שימוש ב- 100% בדיסק פירושו שהדיסק שלך הגיע לקיבולת המרבית שלו, כלומר הוא עסוק במלואו בביצוע משימות. בדוגמה הקודמת שלנו, אם המשימות שאתה מריץ במחשב שלך משתמשות בקיבולת הדיסק המלאה של 210 מגה לשנייה, המשמעות היא שהדיסק הנוכחי משתמש ב 100% מקיבולת ההעברה שלו.

איך עוקבים אחר השימוש בדיסק?

באפשרותך לפקח על השימוש בדיסק שלך ממנהל המשימות. באפשרותך לפתוח את מנהל המשימות על ידי לחיצה ימנית על סרגל ההתחלה ובחירת מנהל המשימות.

העמודה השלישית מציגה את אחוז השימוש במשימות של יכולות הכונן הקשיח שלך. כפי שניתן לראות בתמונה למטה. המשימות משתמשות ב 100% מיכולות הדיסק.

אם השימוש בדיסק של ילדך מגיע ל 100%, תבחין בהקפאה במערכת ההפעלה של המחשב ובפיגור מעצבן ביישומים.

100% בעיה בשימוש בדיסק נפתרה

פתרון ראשון: בדוק אם קיימות שגיאות בדיסק הקשיח

האם זה לא יהיה נהדר אם ניתן לתקן את כל שגיאות הדיסק הקשיח בכמה לחיצות בלבד? זה בדיוק מה שכלי CHKDSK המובנה של מיקרוסופט עושה עבור Windows. CHKDSK יכול לזהות שגיאות בדיסק הקשיח כמו גם בעיות קבצים.

להפעלת CHKDSK, פתח את המחשב הזה. לחץ באמצעות לחצן העכבר הימני על הדיסק שברצונך לבדוק אם קיימות שגיאות ועבור אל "מאפיינים".

 

לאחר מכן, בכרטיסיה כלים, תמצא את הכלי הראשון שכותרתו בדיקת שגיאות, לחץ על כפתור הסימון. 

SuperFetch היא טכנולוגיה שהופיעה לראשונה עם Windows Vista. טכנולוגיה זו מוודאת כי הנתונים המשמשים נאספים מה- RAM המהיר ולא מהכונן הקשיח. זה מאיץ את זמן הטעינה של היישום שבו אתה משתמש. טכנולוגיית SuperFetch עלולה לגרום לשימוש של 100% בדיסק במיוחד במערכת Windows 8 ו- 10. לכן עדיף להשבית אותה.

לשם כך, פתח שורת פקודה של CMD והקלד את הפקודה הבאה:

net.exe stop superfetch

פתרון שלישי: בדוק אם קיימים נגיפים והסר אותם

האם ניסית את כל הפתרונות שלמעלה ועדיין שימוש של 100% בדיסק? אפשרות נוספת היא וירוסים. ייתכן שהווירוס פועל ברקע וצורך את הדיסק שלך. אז גלה והסר וירוסים בעזרת אנטי-וירוס המותקן במערכת שלך או בעזרת האנטי-וירוס המובנה ב- Windows 10 (Windows Security).

פתרון רביעי: השבת חיפוש של Windows כדי להקל על עומס הכונן

חיפוש Windows נועד להפוך את חיפוש הקבצים במחשב למהיר הרבה יותר, אך הבעיה היא שהוא מגביר את העומס על כונן המערכת. אתה יכול להשבית לחלוטין את חיפוש Windows כדי לפתור את הבעיה.

לשם כך, פשוט פתח את תפריט התחל, הקלד שירותים ואז לחץ על הסמל שלו.

בחלון השירותים, עבור לכרטיסייה רגילה ומצא את חיפוש Windows ולחץ עליו פעמיים.

חלון הגדרות החיפוש של Windows יופיע. מהתפריט הנפתח, לחץ על מושבת ואז על אישור. זה ימנע מחיפוש Windows לפעול ברקע לאחר הפעלת המחשב מחדש.

טיפ חמישי: איחוי הכונן הקשיח

לאחר שתסיים את ההליכים לעיל, תוכל לשפר את הביצועים על ידי הפעלת כלי האיחוי ב- Windows.

כדי להבין את פשר האיחוי, עליך להבין תחילה את מנגנון אחסון הקבצים בדיסק הקשיח. למעשה, חסימות הנתונים של קובץ בודד לא תמיד נשמרות במקום אחד בדיסק הקשיח, אלא מאוחסנות במקומות שונים בדיסקים המסתובבים של הדיסק הקשיח. אם הקבצים שלך מקוטעים, גושי הנתונים יתחלקו למיקומים הרחק זה מזה על הדיסקים המסתובבים. לפיכך, לוקח יותר זמן עד שהכונן קורא את הקובץ הזה. איחוי כוננים ממקם את גושי הנתונים עבור כל קובץ רציף בסדר רציף, כך שסמן הכונן לא נע סביב הכונן כולו כדי לקרוא קובץ יחיד.

הערה: איחוי צריך להיעשות רק כאשר קצב החשיש מגיע ליותר מ -10%.

כדי להתחיל באיחוי, פתח את המחשב הזה. לחץ באמצעות לחצן העכבר הימני על הדיסק שברצונך לבדוק אם קיימות שגיאות ועבור אל "מאפיינים".

לאחר מכן, בכרטיסייה כלים, תמצא את הכלי השני שכותרתו Optimize And Defrag Drive, לחץ על כפתור Optimize. 

בדוק את אחוז הקבצים המקוטעים בתוצאות. אם נראה שעליך לאחות את הכונן, לחץ על אופטימיזציה.

טיפ 5: בדוק את האפליקציות והשירותים הלא תקינים

שירותים או יישומים מסוימים הפועלים ברקע עלולים להעמיס על הדיסק הקשיח. פתח את מנהל המשימות ב- Windows. לחץ על תפריט הדיסק.

המשימות יסודרו בסדר יורד מהשימוש לרוב במקורות הדיסק הקשיח. ייתכן שתבחין ששירות הגיבוי של OneDrive, למשל, משתמש במשאבי התקן רבים. במקרה זה, נסה לתזמן את תהליך הגיבוי במועד בו אינך משתמש במחשב. כמו כן, שירות Windows Update יכול לגרום לעומס משמעותי על הדיסק. באותו אופן, אתה יכול לתזמן עדכון של Windows כאשר המכשיר אינו בשימוש או כבוי.

נצפה כי יישומים מסוימים כגון סקייפ או Steam או שירותי עדכון עבור חלקם כגון Adobe Updater משתמשים הרבה במשאבי הדיסק הקשיח. נסו למנוע ממנו לרוץ ברקע, למשל.

לסיום: בדוק את מצבו ומפרטי הכונן הקשיח

אתה יכול להשתמש בפתרונות לעיל כדי לנסות להקל על העומס על חיתוך הפלדה שלך. אך אם הבעיה ממשיכה להופיע, יכולות הדיסק הקשיח עשויות להיות חלשות.

הכונן שלך עשוי להיות מעודכן; ייתכן שיש בו פגם ביצרן, או שיהיה צורך להחליף את כבלי ההולכה.  אם ברשותך HDD, בהחלט יהיה שווה את הכסף הנוסף לשדרוג ל- SSD. אנו ממליצים תמיד להשתמש בדיסקים SSD מודרניים מכיוון שיש להם מהירות העברת נתונים גבוהה. לפחות קנו יחידת שדרוג SSD קטנה להתקנת מערכת המחשב עליה ולהשאיר את הכונן הקשיח לאחסון.

נסה את התיקונים האלה בפעם הבאה שמחשב Windows יאט. הקפד לבדוק מעת לעת את השימוש בדיסקים ב- Windows כדי לזהות בעיות ביצועים שזקוקות לפתרון מיידי.

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 691 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger