מה זה פינג וחביון ואובדן מנות במשחקים מקוונים? מהן הדרכים לשיפורן?

دليل شامل لتجربة لعب أفضل.

כשתעבור להגיש בקשה למנוי באינטרנט, תוודא לבחור את מהירות המינוי הגבוהה ביותר האפשרית. כשחקן אתה חושב שזה כל מה שחשוב. לא הרבה ספקי אינטרנט יגידו לך שמהירות היא לא באמת הכל. האיכות של נותן השירות לא נמדדת רק במהירויות שהוא מספק. כמובן שמהירות היא לא כל מה שחשוב לך כשחקן.

מה זה פינג? מה זה חביון? מהו אובדן מנות? למה אנו מתכוונים בפיגור? מה הגורמים לה? כיצד כל השמות הללו משפיעים על חווית המשחק המקוונת? נדון בכל הפרטים הללו במאמר הבא שלנו.

קרא גם:

פינג או חביון

הם מייצגים את אותו הדבר. אנו יכולים להגדיר פינג (או חביון) פשוט כ"חביון ". במילים אחרות, זהו המהירות בה נשלחת פקודה לשרת המשחק ומשחק (או השרת שלו) מיישם את הפקודה ומציג את מה שקרה.

בואו נסביר את זה ביתר פירוט. כשאתה מתחיל לשחק במחשב ובזמן שאתה משחק, אתה מבצע תנועה במחשב שלך, כמו למשל קפיצה. מהמחשב שלך נשלחת פקודה לשרת המשחק שהנגן ביצע את הקפיצה. פקודת ה- jump מוחלת ישירות על שרת האירוח ברגע שהוא מקבל אותה, ואז היא שולחת לשאר השחקנים מידע שקפצת כדי להציג את הקפיצה שלך במחשבים שלהם. פינג נמדד באלפיות השנייה. כשאנחנו אומרים שהפינג שלך הוא 80ms, זה אומר שאחרי שאתה קופץ למשחק, לוקח 80 אלפיות השנייה כדי לשלוח את הפקודה מהמחשב שלך לשרת המארח של המשחק. שחקנים אחרים יראו את הקפיצה שלך אחרי 80 אלפיות השנייה וזמן הנסיעה שלהם.

איך פינג משפיע על חווית המשחק שלך?

כפי שאמרנו קודם, פינג הוא הזמן שלוקח משלוח חבילת נתונים (הפעולות שלך במשחק כגון תנועה או התקפות) לשרת המארח של המשחק. השרת מעבד בקשה זו. במקביל, על השרת גם לעבד את פעולותיהם של שחקנים אחרים כלפייך ולשלוח מידע זה חזרה למחשב שלך.

בואו נסביר את זה בפשטות. נניח שאתה מתמודד מול שחקן בקרב אחד על אחד. אתה והוא עומדים ישירות זה מול זה. אתה מכוון אליו והוא מכוון אליך. נניח, לצורך הוויכוח, שיש לך חיבור לשרת עם חביון של 150 אלפיות שנייה וחביון של 70 אלפיות שניות. אתה יורה בו באזור שהורג אותו תוך 2 דקות 10 שניות ו -50 fps בזמן המשחק. ההליך שלך יגיע לשרת המארח תוך 2 דקות, 10 שניות ו -200 אלפיות השנייה. כלומר, אחרי 150 שברירי שנייה מהירי שלך. הוא ירה בך בשתי דקות תוך 10 שניות ובמאה שברירי שנייה ובאזור שגורם מספיק נזק כדי להרוג אותך. בשל החביון הנמוך שלו, הליך הירי שלו הגיע לשרת המארח בשתי דקות לשנייה וב -170 אלפיות השנייה. למעשה, צילמת אותו 50 אלפיות השנייה לפניו, אך פעולתו הגיעה לשרת 30 אלפיות השנייה לפני פעולתך.

ברור שככל שזמן הפינג נמוך יותר, כך שרת המשחק יגיב מהר יותר למעשיכם. ככל שההבדל בינך לבין המתחרה שלך בזמן התגובה לטובתך, כך יש לך על העליונה ותגיב מהר יותר ותתן תגובה כלשהי. ולהיפך, ככל שההבדל בינך לבין המתחרה שלך בזמן התגובה לטובתו גבוה יותר, כך יש לו על העליונה בכך. אתם כבר תראו שאנשי משחקי הספורט החזקים והמפורסמים דואגים להקים חיבור לאינטרנט עם זמן השידור הנמוך ביותר האפשרי.

כיצד מושפע פינג?

גורמים רבים המשפיעים על העלייה בפינג אינם בשליטת המשתמש. זה כולל את המרחק הפיזי בין שרת המשחק למכונת הנגן. עם תנאים דומים לשני שחקנים, לשחקן שנמצא במרחק 10 מייל מהשרת יהיה זמן אחזור טוב יותר מאשר עוד 100 מייל מהשרת. זו הסיבה שחברות משחקים שואפות לספק שרתים ברחבי העולם. אתה מוצא את PUBG, למשל, מריץ שרתים באסיה, אירופה, צפון אמריקה, המזרח התיכון ואזורים אחרים בעולם.

שימוש אחר באינטרנט באותה רשת מוביל גם לפינג גבוה יותר. האם משתמש משמיע שידורי עווית? האם משתמש מוריד את העדכון האחרון של פורטנייט? האם בן משפחה צופה בנטפליקס? כל זה יוצר רעשי רשת והמשתמשים כולם מתחרים על רוחב הפס להזרים נתונים לרשת או מחוצה לה.

הגורם השלישי הוא דבר שמפתיע אנשים רבים. כל תוכניות האינטרנט מספקות לקוחות ביתיים ורוב התוכניות העסקיות מספקות אינטרנט באמצעות חיבור משותף. תארו לעצמכם כבל גדול העובר לעיר. הוא מתפצל לכל שכונה, וממשיך להתפצל מספר פעמים לצינורות קטנים יותר המשרתים רחובות או בלוקים ספציפיים, ובסופו של דבר בניינים, חברות או בתי מגורים בודדים. כל צומת משמש כצוואר בקבוק פוטנציאלי אם אדם אחר – אדם או חברה – מנקז את רוחב הפס. התוצאה היא שגם אם ספק האינטרנט יפרסם מהירות מסוימת, אין שום ערובה לכך שהלקוח אכן יקבל את המהירות הזו – במיוחד בשעות השיא. זה לא מקובל עבור שחקן מקצועי או אלוף ספורט.

הסיבה הסופית היא איכות הרשת ואיכות החיבור. כמובן שאתה, כמשתמש, אינך יודע על איכות הכבלים ומרכזיות התקשורת שממנה אתה לוקח את המנוי שלך. הכבל שעובר בתוך הבית ממכשיר האינטרנט למחשב שלך עשוי להיות כבר באיכות ירודה. זה משתנה גם עם סוג החיבור. כמובן, מנויי סיבים מספקים זמני העברה מהירים וטובים יותר מאשר מנויי VDSL או ADSL.

מהו שיעור פינג טוב למשחקים?

פינג מעל 150ms יגרום לעיכוב ניכר, וזה בהחלט ישפיע על המשחק, הגרפיקה והיכולת להזרים לצפייה לצפייה. כל דבר פחות מזה צריך להיות בסדר. קצב פינג נמוך מ- 50ms הוא אידיאלי ומבוקש לגיימרים מקצועיים.

מהו אובדן מנות?

כפי שהתפארנו בעבר, המהלכים שאתה מבצע במשחק נשלחים בחבילות לשרת המשחק המיושם. לאחר שהחבילה שלך עוברת מהמשחק מהמחשב שלך ולפני שהיא מגיעה לשרת ולאנשהו בינך, החיבור מופרע ובסופו של דבר הוא מאבד חלק מהחבילה ולא מגיע לשרת. זה מה שאנחנו מכנים אובדן מנות.

אובדן מנות נמדד בדרך כלל באחוזים. לדוגמא, נניח שבשלב מסוים יש לך אובדן מנות של 2% ונניח שאתה שולח חבילה עם 100 פעולות שביצעת במשחק. המשמעות היא שהשרת אכן הגיע ל 98 נהלים מתוך 100 וה -2 לא הגיעו. השרת אינו יודע מה הנהלים, והם לא יוחלו. זה מוביל לחוויה גרועה בזמן המשחק.

כיצד מושפעת חוויית המשחק מאובדן מנות?

כאשר אתה נתקל בבעיות אובדן מנות בזמן המשחק, תחווה למהירות העברה נמוכה יותר. הדברים מסתיימים במשחק שמאחר או קופא. יכול להיות שאתה נבעט לחלוטין מהמשחק ומוצא את עצמך לא מסוגל להיכנס מחדש. או שהקשר שלך יורד יותר מדי, אתה נשאר במשחק אבל לא עושה כלום. כנראה גרוע יותר להישאר במשחק שאתה לא יכול לשחק מאשר להבעט ממנו.

בעיה נוספת היא כשאתה נמצא באמצע המשחק שלך ואז פתאום השחקנים נעלמים מהמסך וחוזרים למיקום אחר. אולי פספסת את הזריקה המושלמת או את ההזדמנות הטובה ביותר לתקוף את יריביך. עם קורות אבודות, כשאתה מנסה לשחק היורה מגוף ראשון, אתה עשוי להבחין שהמטרה שלך נראית מושלמת, ובכל זאת הכדורים שלך לא פוגעים במטרה.

אובדן מנות הוא אויב משותף אמיתי של גיימרים. שום דבר לא מתסכל יותר מאשר לחוות חיבור גרוע בזמן שאתה משחק. כל שבריר שנייה נחשב, ובסופו של דבר אתה עלול לאבד את ההתאמה מכיוון שהתקשורת שלך מקשקשת ושולחת אותך באמצע המפה בין אויביך.

מה גורם לאובדן מנות?

ייתכן שמדובר בבעיה עם ספק שירותי האינטרנט או בכבל החיבור, או שהמחשב שלך רחוק מדי משרת המשחקים, ולכן לוקח זמן רב להעביר את החבילה שלך מהמחשב לשרת, והנתונים שלך אבדו זה לא עובר.

אבל שוב, זה יכול להיות בעיה איפשהו באמצע, מכיוון ששרתי המשחק עמוסים מדי בתנועת מנות של שחקנים אחרים. ככל שיותר שחקנים משתמשים בשרת כדי לשחק, כך גדל הסיכוי שתחוו אובדן מנות.

מה זה פיגור?

לעיתים קרובות השהיה (פיגור) מתרחשת בגלל פינג גבוה ו / או חיבור לאינטרנט במהירות גבוהה. כלומר, הזמן בו אתה משחק את המשחק והפקודות שלך מגיעות באיחור. לדוגמא, אתה לוחץ על W כדי להתקדם ב- Counter-Strike, אך הדמות שלך זזה רק אחרי שנייה.

לפעמים פיגור יכול להצטבר, כך שהמשחק ככל הנראה יקפא לכמה רגעים, ואז פתאום יתעדכן עם כל התשומות שלך בבת אחת, או ינתק אותך מהמשחק לגמרי.

שחקנים יכולים לחוות איחור ממספר סיבות, העיקרית היא רמת פינג גבוהה, שכן הפקודות שלך נשלחות למשחק באיחור. לפעמים הבעיה נובעת מחיבורים לא יציבים, מכיוון שהמכשיר שלך ינותק מעת לעת ויחובר מחדש לאינטרנט, זה נקרא אובדן מנות והוא קורה כאשר המידע שאתה שולח לשרת אינו מתקבל בחבילות. זה יכול להיות בגלל עומס בשרתים, אבטחה נמוכה או הפרעה לחיבור לאינטרנט.

מה הפתרון לבעיה לבעיות אלה?

הפיתרון הטוב ביותר הוא לשנות את ספק שירותי האינטרנט שלך עם שירות טוב יותר ותשתית טובה יותר. אם אתה שחקן ADSL מקצועי ויכול להרשות לעצמך לעבור ל- VDSL או אפילו לסיבים אז אל תהסס לעשות זאת. נסו לשפר את הרשת הפנימית בביתכם באמצעות כבלים באיכות גבוהה. השתמש בכבל אתרנט כדי לספק למחשב את האינטרנט ולמנוע ממך לרשת Wi-Fi.

בדוק אם מישהו אחר נמצא באותה רשת כמוך והאם הם משתמשים בשירותי "רשת כבדה" כמו פלטפורמות הזרמה ביוטיוב, נטפליקס או עווית. אם יש לך חיבור לאינטרנט במהירות נמוכה, הימנע ממשחק מקוון באותו זמן עם משתמשים אחרים בבית.

בעת שימוש ברשת Wi-Fi, וודא שהמחשב או הטלפון שלך אינם רחוקים מדי מהנתב. ככל שקרוב יותר לנתב, כן ייטב. וודא להפסיק את התוכניות הפועלות ברקע בזמן שאתה מנגן. אם אתה משתמש ברשתות סלולריות, הקפד על כיסוי רשת טוב והשתמש בהתקני בוסטר במידת האפשר. עבור לשירותי 4G במקום ל- 3G, ואם אפשר, ל- 5G. לטכנולוגיית 5G מהירויות תגובה מעולות ופינג נמוך יחד עם מהירות גבוהה.

עדכן את מנהלי ההתקן של כרטיסי הרשת במחשב ושחרר את תוכנת הקידום של הנתב וודא שיש לך התקני אינטרנט ואינטרנט אלחוטי ומודרניים באיכות גבוהה. כמו כן, דאגו לעדכן את המשחק באופן קבוע בכל עדכון כדי לפתור בעיות בגירסאות קודמות ולהימנע מגרסאות בטא של המשחקים.

רשתות VPN למשחק הן פיתרון נהדר שיעזור למנוע אובדן מנות במקרה שהאינטרנט במדינה שלך רע. כלים אלה נועדו לסייע בהפחתת האיחור העומד בפניך בעת שימוש ביישומים בזמן אמת כגון משחקי וידאו. אחד מהשירותים הללו הוא תוכנית Haste Pro. Haste Pro שולח מנות בארבעה נתיבים שונים, כך שגם אם תאבד מנה אחת בזמן השליחה, השאר יגיע לשרת. התוצאה היא חיבור יציב יותר בזמן המשחק כדי שלא תקפיא את הרגע באותו מכריע במשחק.

 

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 109 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger