כל מה שאתה צריך לדעת על מעבדי AMD, המדריך השלם למעבדי התמורה הטובה ביותר של החברה!

עם התפתחות מהירה של מעבדים בשנים האחרונות, התחרות באזור זה בין ענקים אינטל ו-AMD הגבירו, ובעבר התחרות הסתיים במהירות כדי להתיישב לטובת אינטל. עם זאת, AMD היה מסוגל לחזור בחוזקה ולטפס בהתמדה עד העליון עד שהיא עלתה מכירות של אינטל של מעבדי שולחן העבודה לאחר שחרורו של מעבדי RYZEN הדור השני.

AMD נראה מתכנן להשתלט על העליון זמן רב לאחר הכרזה על מעבדי Ryzen הדור השלישי, אשר כוכב יהיה הקוסם הגדול Ryzen 9 3950X, אשר יושק על ידי החברה בספטמבר הבא. המעבד הוא המעבד הראשון עם 16 גרעינים.

במאמר זה, נתמקד במעבדי שולחן העבודה של AMD, אך עבור שוק המחשבים הניידים, אינטל עדיין שולטת בו בחוזקה. הסברנו את ההבדלים ביניהם במאמר מוקדם יותר שניתן לקרוא מהקישור הבא:

קרא גם:

מעבדי הערך הטובים ביותר

לעולם אל תגזים כאשר אנו מתארים מעבדי AMD כמעבדי הערך הטובים ביותר. AMD תמיד הפתיע אותנו עם המחירים הנמוכים של המעבדים שלה לעומת מעבדי אינטל. לדוגמה, החברה יש בעבר השיקה את $500 AMD Ryzen 7 1800 x מעבד, אשר הביא מפרטים דומים וביצועים של אינטל Core i7 6900K, אשר בזמן עלות $1,000.

כמובן, אם לשולחן העבודה שלך יש עותק של AMD, עליך לחשוב בקפידה על כך, כך שבמחיר נמוך יותר תקבל ביצועים כמעט שווים עבור מעבדי Intel.

מפרטי מעבד: למה אתה מתכוון?

כאשר אתה קורא על כל אחד מהמעבדים, תראה ערכה מלאה של מפרטים שעשויים לבלבל אותך שלא הבנת מה הם מתכוונים לעשות. המפרטים החשובים ביותר הם:

יבות

בכך, אנחנו מתכוונים. לתאים שבתוך המעבד כל קרנל יכול לעבוד על משימה אחת. משמעות הדבר היא שככל שמספר התאים גבוה יותר, כך המעבד יוכל לבצע משימות נוספות בו ולכן מהיר יותר. המעבדים מגיעים עם שניים או אפילו ארבעה או יותר.

היפר-שרשור

זוהי טכנולוגיה המנצלת משאבים שאינם בשימוש במעבד עבור תהליכי תוכנה אחרים. כאשר זרימת העבודה במעבד מאורגנת על-ידי הליכי המשנה או השרשור, בדרך כלל המעבד יכול להפעיל הליך משנה יחיד באותו זמן, אך בטכנולוגיית Hyper Threading המעבד מסדר את מערכת ההפעלה כמעבדים ולא אחד, כך שמערכת ההפעלה תעניק לו שני הליכי משנה, לא אחד. לאחר מכן, הטכנולוגיה מפיצה משאבי מעבד לשני הליכי משנה, הליך המשנה הראשון יפעל ושמור חלק ממשאבי המעבד, והליך המשנה השני שומר את משאבי המעבד הנותרים. שני הליכי המשנה עשויים להזדקק לאותו משאב ולאחר מכן לתת לספק את השרשור השני מיד עם סיום הליך המשנה הראשון.

מהירות השעון

נמדד ב-GHz, מספר הפעולות בשניה יכול להתבצע על-ידי ה-CPU. המספר הגבוה ביותר הוא הטוב ביותר, אך מפרט זה אינו היחיד הקובע את מהירות המעבד.

טורבו דחיפה

באופן זמני, הוא מגדיל באופן אוטומטי את מהירות השעון מהתדר הראשוני שלו לתדר גבוה יותר כדי להשלים את הפעילות במהירות רבה יותר. תדירות ברירת המחדל מוזכרת כ"תדר מעבד" בעוד התדר הגבוה ביותר אליו הוא יכול להגיע מופיע כ"תדר טורבו" או "מהירות לאחר המאיץ".

מטמון

זיכרון קטן המקושר ישירות ל-CPU, זיכרון זה מאחסן באופן תדיר מידע המשמש להאצת משימות חוזרות ונשנות. רוב המעבדים יש מטמון בין 1 ל 4 MB והוא יכול להגיע עד 12 MB. כמובן, ככל שהמספר גבוה יותר, כך ייטב המעבד.

באפשרותך לסקור את מאמר המטמון המותאם אישית שלנו:

TDP (כוח עיצוב תרמי)

כמות כוח הוואט המשמש את ה-CPU. יותר ואט פירושו ביצועים טובים יותר, אך טמפרטורות גבוהות יותר וצריכת אנרגיה מוגברת.

סדרת AMD

להלן כמה ממחרוזות ה-AMD המפורסמות.

מסדרת AMD

סדרה זו של מעבדים מורכבת משלוש תתי-משפחות, מעבדי ליבה כפולה ומעבדי A8 למעבדים עם ארבע ליבות והמעבדים החזקים ביותר בעלי ליבות A8 מאשר קודמו. סדרה זו מתאימה לשימוש באור, כגון גלישה באינטרנט, צפייה בווידאו, מעבדי טקסט ומשימות הריסה קלות. למעבדים אלה יש מעבד גרפי מוכלל.

דוגמאות כוללות AMD A10 9700 ליבה מעבד פי ארבע, אשר מגיע ב 3.5 GHz ומהירות העליון לאחר באמצעות מעלה עד 3.8 GHz, מגיע עם 2MB של זיכרון מטמון, 4 הליכי הפעלה 65W צריכת חשמל משולב עם radeon R7 מעבד גרפי.

סדרת ריזזאן

בדיוק כמו הסדרה הפופולרית של אינטל ליבה של מעבדים. מעבדי ryzen נפוצים מ-AMD ויכולים להיחשב כשווים למעבדי Intel Core i. 

מיכל בריזן 3

המטפלת היוצאת דופן. של משפחת רייזן משפחה זו מציעה ביצועים דומים אבל הוא מעט נמוך יותר אינטל Core i3. יש לו מספיק כוח עיבוד עבור משימות המחשוב היומיומי והוא יכול להתמודד עם משימות אינטנסיבי למדי. זה גם זול יותר מאשר מעבדי Intel Core i3. . זו בעלת ארבע ליבות

דוגמאות כוללות את AMD Ryzen 3 2200G ליבה מעבד הספק, אשר מגיע ב 3.5 GHz ומהירות העליון לאחר בתוספת עד 3.7 GHz, ומגיע עם 4 מגה בייט של זיכרון מטמון, 4 הליכי הפעלה 65W צריכת חשמל.

מיכל בריזן 5

משפחת מעבדים. מטווח הביניים של ריון כוללים מעבדים עם ארבע ליבות או משושה. מעבדי ryzen 5 כוללים מהירויות גבוהות יותר המספקים ביצועים מספיקים כדי להתמודד עם משימות אינטנסיביות למדי. משפחה זו היא תחרות ישירה עבור מעבדי אינטל Core i5.

דוגמאות כוללות את ה-AMD Ryzen 5 2600X סיידי מעבד ליבה, אשר מגיע ב 3.6 GHz ומהירות העליון לאחר שעבד עד 4.2 GHz, ומגיע עם 16 מגה בייט של זיכרון מטמון, 12 הליכי משנה ו 95 W צריכת חשמל.

מיכל בריזן 7

זה המשפחה של מעבדים בעלי ביצועים גבוהים מ Ryzen, המשפחה היריבה של אינטל Core i7 מעבדי Intel. מעבדי ryzen 7 לבוא או ליבות, משושה או octa-core. מסוגל לטפל במשימות מחשוב אינטנסיביות הרבה יותר טוב מאשר מעבדי Ryzen 5.

דוגמאות כוללות את ה-AMD Ryzen 7 2700X octa ליבה מעבד, אשר מגיע ב 3.7 GHz ומהירות העליון לאחר שעבד עד 4.3 GHz, ומגיע עם 16 מגה בייט של זיכרון מטמון, 16 חוטים ו105 W צריכת חשמל.

היכל הבריזן 9

. היא המשפחה החדשה של רייזן . יש לזה מהירויות גבוהות מאוד Intel Core i9's המתחרה העיקרי, אשר יכול להתמודד עם משימות מחשוב אינטנסיבית מאוד ויישומים, יש ליבות מרובות של עד 16 ליבות, אשר יהיה ללכת לשוק בספטמבר.

דוגמאות כוללות את ה-AMD Ryzen 9 3950X 16-core מעבד, אשר מגיע ב 3.5 GHz ומהירות העליון לאחר שתיית עד 4.7 GHz, מגיע עם 64 MB של זיכרון מטמון, 32 הליכי הפעלה 105W צריכת חשמל משולב עם מעבד Radeon R7 גרפי.

למשרתות של רייזן

הם מעבדים מרובי ליבות בעלי ביצועים מרובים. מיועד לטפל הרבה ריבוי משימות ויישומים הדורשים הרבה חישובים מורכבים.

דוגמאות כוללות 32-core AMD Ryzen המרטש 2990WX, אשר מגיע ב 3.0 GHz ומהירות העליון לאחר שתיית עד 4.2 GHz, עם 64 MB של זיכרון מטמון 64, הליכי האשכולות ו 250W צריכת חשמל משולב עם radeon R7 מעבד גרפי.

דגם atlon PRO ו Ryzen PRO

מעבדי AMD PRO מיועדים לעסקים, מתן אמינות, אבטחה וביצועים גבוהים כדי לעמוד בדרישות העסקיות האינטנסיביות שארגונים ועסקים מתמקדים בהם. כל מעבדי AMD PRO ברחבי טווח המוצרים מספקים איכות ואמינות ברמה העסקית כדי להבטיח שפלטפורמות יפעלו ארוכות יותר ויתמכו ביכולות ניהול שאינן סטנדרטיות כדי לאפשר גמישות ניהול מוגברת בסביבת לקוחות מרובת ספקים במחיר ידידותי לעסק. בנוסף, טכנולוגיית שמירה של AMD מאפשרת את הטכנולוגיה העדכנית ביותר להגנה על המכשיר מההתחלה ועד כיבוי, עוזר להגן מפני איומים מוגברת.

לדוגמה, כוללים דגם atlon PRO 200GE ו-Ryzen 7 PRO 2700X מעבדי.

איך אתה קורא את הדגם של מעבד Ryzan ומה הסמלים בו מתכוון?

כשתסתכל על מודל המעבד בגיליון המפרט, תבחין שלמעבד יש שילוב מבלבל בין מספרים וכוויות. אל תדאג.

מותג

חלק זה מיועד למותג של המעבד ויהיה "Ryzen" ו-"A" או כל משפחה AMD אחרים.

משנה מותג

לאחר המותג, זה המקום למעמד המשפחה של המותג, אשר לעתים קרובות 3, 5, 7, או 9.

מחוון Gen

המספר הראשון לאחר קטגוריית המותג הוא מספר הדור. כיום הדור האחרון הוא השלישי, כך מעבד האחרונה שלנו עד כה יש את מספר 3 בתיבה זו.

רמת ביצועים ומספר מודל

לאחר מכן, סביר להניח שתראה שילוב של שתיים או שלוש ספרות. מספר עוצמת המעבד הראשון מציין את המספרים הבאים ל-SKU.

סיומת הכוח

בסופו של דבר, ייתכן שתראה תו אחד, המתייחס לקו השימוש של המעבד ומעניק התרשמות מכוחו.

  • האות "G" מציין כי מעבד Ryzen יש כרטיס גרפי AMD Radeon RX וגה. הדבר נכון גם בסדרת אינטל Core I. מעבדי Intel עם כתובות G עוקבות מכילים את כרטיס הגרפיקה של AMD Radeon RX Vega.
  • ה-"X" מתייחס גם לביצועים גבוהים. מעבדי הX של ryzen כוללים את המהירות הגבוהה ביותר של 24 שעות וצריכת חשמל והם הביצועים המהירים ביותר. שבבי Ryzen אלה הם מעבדי שולחן עבודה. X המעבדים הבאים מחייבים את היתרון של הרחבת פס התדר (XFR). הדבר מאפשר למעבד לשפר את הביצועים שלו לעיל מגבלות רגילות.
  • . ה-"ו" מתייחס לכוח נמוך מאוד מחשב נייד דק וקל המגיע עם מעבדי ה-U-סיומת של Ryzen, מעבדי הסיומת Ryzen התכונה פחות מהירות סביב השעון וצורכים פחות חשמל. הוא גם מייצר הרבה פחות חום מאשר מעבדים אחרים. מחשבים נישאים דקים נהנים מכך מכיוון שגורם הצורה והחלק התרמי אינם נפטרים מהחום בקלות.
  • ה-H "מתייחס לביצועים גבוהים. למעבדי ryzen H יש זמן גבוה יותר ומהירויות צריכת חשמל, המתרגמת לביצועים גבוהים יותר. הם נמצאים בדרך כלל במחשבים נישאים גדולים בגלל מערכת הקירור הטובה ביותר שתספק.
  • . אין מכתב מעבדי ryzen ללא סיומת הם מעבדי שולחן עבודה.

דוגמה

אנו ניתן דוגמה של amd Ryzen 5 2600X.

  • 2 ב 2600X הוא מעבד הדור AMD Ryzen, בדוגמה שלנו זה מעבד דור שני. ככל שהדור גדול יותר, כך הוא מבצע יותר מהדור הקודם.
  • 6 ב 2600X הוא רמת הביצועים. מספרים 4, 5 ו-6 הם מעבדים בעלי ביצועים גבוהים. 7 ו-8 הם עבור עריכת וידאו, ייצור מוסיקה ו-CAD עבודה ברמת הארגון, מעבד זה מתאים לתוכניות הנדסה כבדות ואנימציה מקצועית.
  • 00 ב 2600X הוא מספר מודל או מספר (SKU).
  • סיומת ה-X שכבר דיברנו עליה מצביעה על כך שזוהי יכולת מעבד בעלת ביצועים גבוהים. כמו כן, יש לו תכונה של טווח תדר מורחב (XFR) המאפשרת להגדיל את הביצועים שלה מעל הגבולות שלה.

מעבדי מדור 3G של רייזן

באמצעות Computex 2019 AMD חשפה את הדור השלישי מעבדי Ryzen, 3G מיוצר עם 7 טכנולוגיה nm תומך עד 12 גרעינים ו 24 הליכי. מעבדים אלה בנויים על ארכיטקטורת zen 2 ותואמים ללוחות האם AM4 הנוכחיים. Ryzen 9 3900X הוא המעבד המוביל של מעבדים אלה ועובד עם 12 גרעינים להיות המעבד הראשון משחק וידאו מונחה עם מספר זה של גרעינים.

זיכרון המזומנים במעבד זה הוא 70 מגה-בתים, וצריכת החשמל מוערכת ב-105 וואט בלבד. המעבד פועל בשעה 3.8 GHz והוא יכול להגיע 4.6 GHz באמצעות טכנולוגיית התשלום, ותשיק ב -7 ביולי ב $499

אינטל לעומת AMD

ביצועים והפסקת מהירות

  • אם ברצונך שמעבד ישחק משחקים אך התקציב שלך מוגבל, יהיה עלות גבוהה יותר לרכישת מעבד עם GPU מוכללת, למרות שמעבדי Intel רבים מגיעים עם מעבד גרפי מובנה שאינו חזק דיו כדי לשחק במשחקים. AMD החליט לשנות את כל העניין עם ההשקה של מעבד 2400G Ryzen, אשר מגיע מובנה עם ווגה ייעודי 11 מעבד גרפי. לכן, אם אתה מעוניין במעבד משחקים עם תקציב נמוך, עליך לחשוב על מוצרי AMD מכיוון שהם מציעים את ביצועי המחיר הטובים ביותר.
  • אם אנו מסתכלים על אינטל Core i9ב ו-AMD המרטש חוט, שהם המעבדים המתקדמים והאיכותיים ביותר, אינטל לוקח קדימות כשמדובר ביצועים.
  • אם אתה מחפש את ביצועי המעבד הטובים ביותר כאשר אתה מעלה או מנתק את תדר ההפעלה, Intel היא ההימור הטוב ביותר שלך. זה קשור לטכנולוגיות כגון hyperthreading המתקדמים ביותר של אינטל ו-טורבו דחיפה. למרות AMD יש טכניקות דומות במיוחד עם מעבדי Ryzen, הכדור עדיין בבית המשפט של אינטל בשלב זה.

איזה אשף משחק טוב יותר?

למרות שהוא יחסי לעיצוב של כל משחק וכל מעבד, מעבדי Intel מתוכננים היטב עם משחקים בראש, המתבטא בביצועים הכוללים.

למרות נסיונותיו של AMD בביצועי המעבדים שלו בעת הפעלת משחקים במעבדי Ryzen, משחקים רבים נועדו להוציא את המרב ממעבדי Intel באמצעות DirectX11 ו-12.

אבל עבור פלטפורמות המשחקים, AMD הוא דומיננטי, עם שני Xbox 1 ו-פלייסטיישן 4 התקנים מופעלים על ידי מעבדי AMD בשל ה-מעבד של החברה (יחידת עיבוד מואצת).

מעבד גרפי מובנה טוב יותר

שאלה זו היא קלה לענות כמו AMD יש הרבה כרטיסים גרפיים מותאמים אישית בשוק בעוד אינטל לא לעשות כרטיסי גרפיקה מותאמת אישית. בתחום זה, AMD בהחלט מצטיינת כמו אינטל החליטה להשתמש בכרטיסי גרפיקה של AMD עם מעבדי ה-H-Series הנייד שלה.

חיר

למרות שלשתי החברות יש מעבדים מצוינים רבים, AMD מציע את הביצועים הטובים ביותר עבור כל דולר שאתה משלם עבור CPU. עבור AMD תקבל את התמורה הטובה ביותר עבור כל דולר שאתה משלם.

. בסופו של דבר

כל זה קשור למעבדי המחשב של AMD. כעת יש לך את החוויה כדי לראות אם המחשב שלך עם שבב AMD יש מספיק ביצועים כדי לענות על הצרכים שלך או מהי האפשרות הטובה ביותר.

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 1,017 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger