איך את מכירה את? מודל לוח האם במחשב שלך מהו שקע CPU ומה ההבדל בסוגו?

איך את מכירה את? מודל לוח האם במחשב שלך

שלא כמו זיכרון RAM וכרטיס גרפי, לא קל להכיר את הסוג והדגם של לוח האם במחשב. בהתבסס על סוג לוח האם שלך וסוג מערכת ההפעלה, אנו יכולים לתת לך דרכים קלות לגלות מה לוח האם נמצא במחשב שלך.

קרא גם:

. לפי שורת ההזמנה

באפשרותך לבדוק בקלות את מודל לוח האם והמספר הסידורי באמצעות הפקודה Windows commandprompt ב-Windows 10. עבור אל תיבת החיפוש בשורת המשימות, הקלד cmd ולחץ על Enter. לחלופין, באפשרותך פשוט להשתמש בקיצור הדרך של Windows + R ולהקליד cmd בחלון הנפתח שיופיע.

לאחר שתפתח את שורת הפקודה, פשוט הזן את הפרטים הבאים ישירות לתוך שורת הפקודה ולחץ על Enter:

לוח בסיס של wmic מקבל מוצר, יצרן, גירסה, מספר קלט טורי

באמצעות CPU-Z

אם אתה משתמש בשורת הפקודה אך הוא אינו מספק מידע לוח אם, או אם ברצונך לקבל סקירה מקיפה יותר של המפרט שלה, באפשרותך להשתמש ב-CPU-Z. תוכנית חופשית זו מעניקה לך מגוון רחב של רכיבים ומפרטים של המחשב. באפשרותך גם להשתמש בו כדי לגלות איזה סוג של מעבד Socket נמצא במחשב שלך.

אתה יכול להוריד את התוכנה מהאתר הרשמי שלה כאן. לאחר שהתוכנה מותקנת ומתחילה, היא תנתח באופן מיידי את רכיבי המחשב שלך כדי לזהותך.

כדי לגלות את המידע המלא אודות לוח האם במחשב, פשוט גש ללשונית הלוח הראשי.

מערכת לנוקס

אם המחשב שלך אינו מפעיל חלונות אך לינוקס במקום זאת, גילוי מודל לוח האם שלך קל בדיוק ב-Windows.

פשוט פתח את טרמינל בלינוקס באמצעות Ctrl + Alt + T.

המנון בלבד

תראה סיכום קטן של לוח האם שלך הכולל את המותג, הדגם והמספר הסידורי שלך.

? מה עם שקע המעבד

סוג שקע ה-CPU מוזכר לעתים נדירות מכיוון שהוא אינו מסייע או מעכב את הביצועים. זהו רק טופס אחיד עבור דור מסוים של המעבדים.

אבל למה שיהיה לך אכפת? מסוג השקע של המעבד אם ברצונך לשדרג את ה-CPU, עליך לדעת את סוג השקע. סוג ה-socket קובע את סוג ה-CPU בו באפשרותך להשתמש כאשר תחליט לשדרג את ה-CPU של המחשב.

קרא גם:

מהו שקע המעבד?

שקע ה-CPU דומה לתקע של מכשיר חשמלי כלשהו שיש לך, לדוגמה. שקע החשמל מספק דרך לחבר אותו לרשת החשמל, ומעניק לו את העוצמה הדרושה לעבודה. שקע ה-CPU שלו מספק אינקובטור רכוב על גבי כדי לספק כוח ומספק מעבד כדי להתחבר לשאר רכיבי המחשב.

המעבד הראשון המפורסם של אינטל 386 השתמשו בשקע PGA עם 132 ראשי חיבור. מעבד Intel פנטיום הראשון בשימוש שקע 4 והאחרון socket 5.

ישנם הבדלים בין שקעי cpu שפותחו על ידי אינטל ו-AMD, עם הבדלים הקשורים בעיקר מחברי CPU.

קרא גם:

מדוע יש שקעים שונים?

שינויים במבנה המעבד הם הגורם. דורות חדשים של מעבדים מגיעים לעתים קרובות עם ערכה חדשה של מפרטים, כולל תאימות צורה, גודל, לוח האם. בנוסף, קיימות שתי חברות מתחרות במעבדי x86 העיקריים: AMD ו-Intel. AMD ו-אינטל המעבדים יש מבנים שונים ותאימות ביניהם הוא בלתי אפשרי.

אילו סוגי תקעים יש?

במהלך השנים היו סוגים רבים של שקעים CPU, אך כיום הם מוגבלים לסוגים השלישי: LGA, PGA ו-הבי.

הממשלה גם הצליחה לעשות מספר חדש וארוך

ניתן להבין את LGA ו-PGA כשני שקעים מסוג הפוך. LGA מורכב משקע עם ראשי חיבור שהמעבד מפעיל. להיפך, בארובות PGA, ראשי התקע נטענים על המעבד ומוכנסים לתוך חורים בשקע המתאים.

ה-CPU החדש של Intel משתמש בדרך כלל בשקע LGA, בעוד שיחידות העיבוד של AMD משתמשות בשקע PGA. . יש יוצאים מן הכלל, כמובן לדוגמה, במקרה הגרוע עמרו המרטש משתמש TR4 socket (קיצור עבור חוט המרטש 4), שהוא שקע LGA. אינטל CPUes כגון פנטיום, פנטיום 2 ו פנטיום 3 להשתמש בשקע PGA.

משרד

יש גם שקע המיועד לצורך הצמדת המעבד לצמיתות ללוח האם במהלך ההפקה, מה שהופך אותו בלתי אפשרי לשדרוג. המשרד אינו מבחינה טכנית הוא שקע משום שהוא שיטת מסירה קבועה בלוח האם.

האם סוג השקע היחיד שמשנה?

האם מעבד המשתמש בסוג socket מסוים של סוג קודם יתאים לחלונית או לשקע זה? ! לא בהכרח

סוגי socket קודמים הם מחלקות ואינן מודל ספציפי. קיימים הבדלים רבים בתקעים בעלי סוג יחיד.

Intel מעניקה שם לארובות LGA בהתבסס על מספר ההפניות. לדוגמה, ל-LGA11155 יש 1,155 ראשי חיבור, והמעבד המיועד לסוג socket ספציפי זה יפעל רק עם socket זה. לפעמים המספרים קרובים מדי, כגון LGA11155 ו-LGA1156 sockets, למרות שאין באפשרותך להשתמש במעבד מסוג 1 בסוג השני.

AMD לוקח גישה שונה מעט. אדני שלהם נקראים על ידי שמות כמו AM3 או FM1. AMD עבור sockets משודרגים מוסיף קוד "+" כגון AM2 + ו-AM3 +.

כיצד ניתן לדעת איזה סוג socket נמצא במחשב שלי והמעבדים שהוא תומך בהם?

שוב עם CPU-Z באפשרותך לראות איזה סוג של socket נמצא בכרטיסיה CPU, ותמצא תיבת socket מותאמת אישית עם סוג socket בלוח האם שלך במחשב.

באפשרותך לחפש באינטרנט את השקע ולגלות באילו סוגי מעבדים הוא תומך ובאפשרותך לשדרג אליו במידת הצורך.

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 22 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger