האם טעינת הטלפון בין לילה פוגעת בטלפון? טיפים לחיסכון בסוללת הטלפון

قد يؤدي شحن هاتفك طوال الليل إلى إتلاف البطارية وتقليل عمرها الافتراضي. إليك بعض النصائح للحفاظ على بطارية هاتفك.

الصورة من Chesnot - Getty Images

אין הרגשה טובה יותר מאשר להתחיל את היום בטלפון שטעון ב 100%. זהו כלל בסיסי לכולנו עם התלות הגוברת בסמארטפונים שלנו במהלך כל היום. וכדי להשיג זאת, כולנו – לרוב – מקפידים להכניס את הסמארטפון למטען לפני השינה כדי להתעורר לטלפון טעון במלואו. תראה הודעות רבות ואנשים ממליצים לך לא לעשות זאת באומרם שזה פוגע בסוללת הטלפון או מקצר את חייו. יתכן שתראו מדי פעם חדשות על טלפון שהתפוצץ או בית נשרף ומדוע? מטען לטלפון חכם או לטלפון חכם.

קרא גם:

מה האמת של כל מה שאנחנו שומעים על טעינת הטלפון בזמן השינה? האם זה באמת פוגע בסוללת הטלפון? האם זה באמת מקצר את חייו? איך מגנים על סוללת הסמארטפון שלכם מפני נזק? על כל זה ועוד נדון במאמרנו.

מהו חיי הסוללה המוגדרים כברירת מחדל?

סוללות נטענות מאבדות את יכולתן לאורך זמן (גם אם אינך משתמש בהן). תראה ירידה משמעותית בקיבולת הסוללה לאחר שנה של שימוש קבוע. עבור מרבית משתמשי הטלפון, בילוי של יום שלם ללא טעינת הסוללה אינו אפשרי לאחר שנתיים של שימוש בטלפון.

יצרני הטלפונים קובעים את חיי השירות לפי מספר מחזורי טעינת הסוללה . מחזור טעינה אחד מוגדר כמחזור טעינת הטלפון מ -0% ל -100% ופריקתו ל -0% שוב. תדעו מחיי הסוללה את מספר מחזורי הטעינה המלאים שתוכלו להשתמש במצבר במהלכה לפני שהיא מתחילה לאבד קיבולת משמעותית.

משתמשים בסוללות Li-Ion  ברוב המכשירים עם סוללה נטענת. סוללת ה- Li-Ion הנפוצה ביותר היא 18650. ניתן להשתמש בסוללות 18650, למשל, בין 300 ל -500 מחזורי טעינה לפני שקיבולתם יורדת לכ- 75% מהקיבולת המקורית.

כל אחד רוצה שיהיה לו סוללה שתוכל להשתמש בה לתקופה הכי ארוכה שאפשר. הרוב מעדיפים לשמור ולתחזק את סוללת הטלפון המקורית במקום לפגוע בה ולהחליף אותה עם סוללה אחרת שאולי לא המקורית. זו הסיבה שתרצה להפיק את המרב מהסוללה של הטלפון שלך. איך? אנו נענה לך במאמר זה.

מדוע הסוללה נטענת הליתיום-יון מתקצרת?

סמארטפונים וטאבלטים משתמשים במגוון סוללות Li-Ion הנקראות פולימר ליתיום-יון (Li-Poly). גרסה זו בטוחה יותר, קטנה יותר ונטענת מהר יותר. אותם כללי חיים חלים על סוללות Li-Poly כמו על סוללות Li-Ion.

ואכן, חיי הסוללה שלך יורדים מהר יותר כאשר אתה טוען אותה באופן קבוע ליותר מ 80% או נותן לו לרדת ל פחות מ 20%. נסה לשמור על הסוללה בין 20% ל -80%. אם ניקח דוגמא לסוללה אורך חיים של 300 מחזורי טעינה בין 0% ל -100%. על ידי טעינה ופריקה חלקית בין 20% ל -80%, תוכלו לשמור על הסוללה עד כ 100 מחזורי טעינה ופריקה מלאים לפני שתבחינו בירידה ניכרת ביכולתה. כלומר כ- 3 שנות שימוש.

מנגנון טעינה ופריקה של סוללות ליתיום-יון

זאת בשל האופן שבו הסוללה עובדת. סוללות אלה עשויות משתי שכבות. הראשון הוא מתחמוצת קובלט ליתיום (LiCoO 2 ) והשני מגרפיט . יוני ליתיום עוברים מגרפיט לתחמוצת ליתיום קובלט במהלך השימוש לפריקת אנרגיה. הוא עובר לאחור מתחמוצת ליתיום קובלט לגרפיט במהלך הטעינה. טעינת הטלפון ל- 100% או השארתו על 0% גורמת לאחת משתי השכבות להיות מלאה יתר על המידה בליתיום. זה מגביר את ההתנגדות הפנימית של אותה שכבה, מה שמזרז את תהליך השחיקה.

כיצד ניתן לחסוך בסוללת הטלפון?

יתכן שכבר עקבת אחר הרגלים שפוגעים בסוללת הטלפון שלך בזמן טעינה, כמו למשל לחבר אותו למטען בן לילה. לא נדרש מאמץ רב כדי לתקן שיטות והרגלים אלה. איך? בואו נראה את זה.

אינך צריך לטעון את הטלפון שלך בן לילה בזמן שאתה ישן

נתק את הטלפון מהמטען והלך למיטה לפני השינה. אתה יכול לחייב אותו בבוקר בזמן שאתה מבצע את הפעילויות היומיומיות שלך בבוקר, בזמן שאתה עובד, או כשאתה לא משתמש בו בערב.

כמובן שלא ניתן לטעון את הסוללה של הטלפון שלך יותר מהקיבולת שלה. היצרנים הציבו אמצעי הגנה על מנת למנוע זאת. על ידי טעינתו ל- 100% ושמירתו מחובר לחשמל בזמן שאתה ישן אתה משתמש יתר על המידה בסוללה, זאת בנוסף לעובדה שאם תשאיר אותה מחוברת לחשמל בן לילה, היא בהחלט תעלה על 80% המומלצים.

טעינה לאורך זמן יכולה גם לגרום להתחממות יתר, מה שעלול לפגוע במהירות בסוללה. זה יכול להיות מסוכן במקרים מסוימים במיוחד אם אתה מחזיק את הטלפון מתחת לכרית.

לעולם אל תשאיר את המכשיר מתחת לכרית שלך. היעדר זרימת האוויר לא רק גורם נזק לסוללה, אלא גם מגביר את הסיכון לשריפה. התחממות יתר של הטלפון ללא נוכחות אוויר כדי לקרר אותו מסוכן מאוד.

כמו כן, הימנע מחשיפת הטלפון שלך לחום גבוה או נמוך. טמפרטורות מתחת ל -0 מעלות צלזיוס ומעלה ל -70 מעלות צלזיוס (158 מעלות צלזיוס) יפגעו בסוללת Li-Ion מהר יותר. אל תשבו על החוף בשמש עם הטלפון לידכם ואל תשאירו אותו ברכבכם ביום חם או קר.

אל תשתמש בטלפון למשחקים בזמן הטעינה

אסור לך להשתמש במכשיר שלך במשחקים או ביישומים כבדים כלשהם בזמן הטעינה. הרבה אנשים עושים את זה. פעולה זו באופן קבוע עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך. שקול את ההשפעה של הפעלת מספר יישומים בו זמנית. רכיבי הטלפון יתחממו ולא יפעלו כראוי. זה כולל גם את הסוללה.

זה יכול להיות מפתה לצפות בסרטוני YouTube ב- HD או לזכות במשחק האהוב עליך בזמן שהטלפון מופעל מבלי שהסוללה נגמרת, אך לא כדאי לגבות מחיר מהסוללה של הטלפון שלך.

זה תלוי כמה זמן אתה מתכוון להשתמש בסמארטפון שלך. חלק מהמשתמשים שומרים על המכשירים עד לסיום חוזה הטלפון ומחויבים עם חברות טלקומוניקציה, לרוב אחת לשנתיים-שלוש. שימוש באפליקציות ובמשחקים באופן קבוע בזמן הטעינה יאט את הטלפון ויפגע משמעותית במצב הסוללה שלו בשנה השנייה.

אם אתה רוצה לשמור על הטלפון שלך לאורך זמן, אל תשתמש באפליקציות בזמן הטעינה. בדיקת ההודעות או הדוא"ל שלך אינה גורמת לבעיה. רק אל תעשו שום דבר שצורך יותר מדי כוח בזמן הטעינה.

הפסק את טעינת המכשיר שלך ב 80%

דרך מובטחת לא לטעון את המכשיר יותר מ -80% המומלצים היא להתבונן בכך. זה לא מושלם, אבל אתה יכול להשתמש בתוכנה כלשהי כדי לשנות את הרגלי הטעינה שלך.

עבור Android, Accubattery מציע טיפים לשיפור חיי הסוללה וקובע אזעקות כאשר מגיעים לאחוזי הטעינה המומלצים.

יש פחות אפשרויות ל- iOS, אך תוכל להשתמש ב- FruitJuice כדי להאריך את חיי ה- Mac שלך לפחות.

למחשבים ניידים מסוימים יש הגדרות BIOS כדי לאפשר לך להתאים את אחוז הטעינה המרבי. לדוגמה, לנובו זה מקל על Windows באמצעות תוכנת ניהול אנרגיה של לנובו . התקן אותו ובאפשרות אופטימיזציה לאורך חיי הסוללה, התאם אותו כך שסוללת המחשב הנייד שלך תפסיק להיטען ב -80 אחוז.

צמצם את צריכת הסוללה במכשיר שלך

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 191 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger