מה זה Tor Browser? מדריך מקיף על דפדפן האינטרנט החשוך

تصفح كمجهول في الإنترنت مع المتصفح الذي تعتبره وكالة الأمن القومي الأمريكية "مثيراً للقلق"

עם העלייה בתלות בו בכל התחומים, האינטרנט התפשט באופן דרמטי בעשור האחרון. אין כמעט בית בעולם בלי לפחות משתמש אינטרנט אחד. על פי הדו"ח "אנחנו חברתיים", שהונפק בשיתוף קרן המחקר לשיווק הוטסויט, מספר משתמשי האינטרנט בעולם הגיע בינואר 2020 ל -4.44 מיליארד, גידול של 298 מיליון משתמשים במהלך שנת 2019. יותר מ -60 אחוז מאוכלוסיית העולם מחוברת לאינטרנט.

פרטיות מקוונת היא דאגה הולכת וגוברת בקרב גולשי האינטרנט. בסקר פנדה אבטחה שנערך בינואר 2019, 53% מהמשתמשים המקוונים אמרו שהם מודאגים יותר מהפרטיות המקוונת שלהם השנה מאשר בשנה שעברה.

עם הדאגה ההולכת וגוברת, מה זה Tor Browser? עד כמה זה בטוח? מה השימושים בו? כיצד דפדפן Tor יכול להגן על פרטיותך באינטרנט? זהו מדריך מלא אודות הדפדפן שיהיה הכוכב של השנים הקרובות.

קרא גם:

لفك الحظر عن المواقع والألعاب، ما هو الـ VPN؟ وما هي أفضل خدمات الـ VPN الآمنة؟

מבוא

רוב האתרים אוספים נתונים על המבקרים שלהם, כתובות ה- IP שלהם, הדפדפנים והמכשירים שלהם, הערותיהם על מאמרי האתר ודואר האלקטרוני שלהם אם הציבו אותו, וכתובת האתר של האתר שהפנה אותך אליהם. זה יכול להתפתח לאופן שבו אתה משתמש באתר וכיצד אתה נראה ומרגיש לגביו. למעשה, כשאתה קורא את המאמר עכשיו, אנו אוספים מידע זה אודותיך. אל תדאג. אנו אוספים מידע זה רק לצורך שיפור האתר. עיין במדיניות הפרטיות שלנו .

למעשה, אפילו ספק שירותי האינטרנט שלך יודע הכל עליך. החששות גוברים לגבי מה אתרים, ספקי אינטרנט וממשלות יכולים לדעת על אנשים באינטרנט. למידע זה חשיבות רבה עבור אתרים שיעזרו להם לשפר את חוויית האתר ולשפר את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלהם ואת הכוונתם לקהל. מידע זה מעניין את הממשלות לעקוב אחר מעקב אחר עבריינים והפרות באינטרנט. אבל יש גם הרבה חששות. החשש הוא שאתרים או ספקי אינטרנט משתפים נתונים אלה או אפילו מוכרים לצדדים שלישיים. או שממשלות משתמשות בנתונים אלה כדי להעמיד לדין פעילים לזכויות אדם או עיתונאים עצמאיים.

השימוש בתוכנת VPN עשוי להוות מקלט בטוח עבור רבים. אבל זה ממש לא. חברות VPN מסוימות מתעדות את ההיסטוריה שלך בזמן השימוש בשירות שלהן. הם רשאים לאסוף, לאחסן או לשתף כל מידע אודותיך (עליהם לבדוק את מדיניות השימוש שלהם). חברות רבות משתפות פעולה עם ממשלות כדי לספק מידע על משתמשי VPN במעקב ממשלתי.

ממשק דפדפן Tor.

מה זה Tor Browser?

פרויקט טור

זהו ארגון ללא כוונת רווח שהוקם בשנת 2006. האינטרס של הארגון מתמקד במחקר ופיתוח בתחום הפרטיות והאלמוניות באינטרנט. בארגון נמסר כי הוא "נאבק מדי יום בכדי להבטיח שלכולם תהיה גישה פרטית ללא פיקוח לאינטרנט." והיא מקפידה על " שקיפות ובטיחות משתמשים". על הדפדפן שלה, היא אומרת, " טור הוא לא רק תוכנית. זו יצירה אוהבת שהופקה על ידי קהילה בינלאומית של אנשים המוקדשים לזכויות אדם." חוקרים ומפתחים רבים עובדים על פרויקט Tor "המאוחדים על ידי אמונה מקובלת: למשתמשי האינטרנט צריכה להיות גישה בלעדית לאינטרנט מצונזר." זה גם מתאר את הפרויקט עצמו.

דפדפן Tor

דפדפן Tor בקרוב "נתב הבצל" הוא דפדפן אינטרנט בעל קוד פתוח המאפשר אנונימי תעבורת האינטרנט שלך באמצעות רשת Tor, מה שמקל על ההגנה על זהותך באופן מקוון. חלק משירותי האינטרנט העיקריים חוסמים את משתמשי Tor. דפדפן Tor אינו חוקי גם במדינות מסוימות עם משטרים סמכותיים שרוצים למנוע מאזרחים לקרוא, לפרסם ולתקשר מבלי לחשוף את זהותם.

דפדפן Tor זמין לכל המחשבים עם Windows, OS X ו- Linux, כמו גם עבור טלפונים עם Android. הדפדפן זמין ביותר מ -30 שפות, כולל ערבית. תוכלו להוריד אותו מכאן .

רשת טור

בשנת 1995, שני חוקרים במעבדת המחקר הימי של ארצות הברית (NRL) יצרו ופרסמו את עיצובי המחקר הראשונים ואבות הטיפוס למה שכינה "ניתוב בצל". המטרה של הכוונת הבצל הייתה להשיג דרך להשתמש באינטרנט עם הפרטיות הגבוהה ביותר האפשרית, כך שאף צופה או מעקב אחר הרשת לא יוכל לגלות את פעילויות המשתמשים בו, והרעיון היה לכוון תעבורה דרך מספר שרתים ולהצפין. את זה בכל צעד ושעל.

מאז הקמתו בשנות התשעים תוכנן ניתוב הבצל להתבסס על רשת מבוזרת. הרשת צריכה להיות מופעלת על ידי גורמים בעלי אינטרסים ואמון מגוונים, והתוכנה צריכה להיות קוד פתוח וחופשי כדי להשיג שקיפות מרבית. לכן באוקטובר 2002, כאשר פורסמה רשת Tor לראשונה, שוחרר הקוד שלה עם רישיון תוכנה חופשי ופתוח. בסוף שנת 2003 היו לרשת כ- 12 חוזים התנדבותיים, רובם בארצות הברית.

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 959 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger