Ryzen 3000, מדריך מלא למעבדי AMD Ryzen, איך לבחור את הטוב ביותר?

2 במרץ 2017. יום קודם, לא כמו אחרי! ביום זה הכריזה AMD על הדור הראשון של המעבדים החדשים שלה, שייקרא Ryzen. רבים חשבו שמדובר בניסיון נואש של AMD להשיג את ענקית הטכנולוגיה – ששלטה במשך שנים רבות בשוק המעבדים – אינטל ולנסות להתחרות איתה על נתח מהשוק הזה. אבל מאוחר יותר התברר שזה הצעד הראשון של AMD לשבור את הדומיננטיות של אינטל ולעלות ליתרון, ואפילו ללכת הרבה מעבר למה שדמיינו באותו תאריך!

קרא גם:

לפני מספר ימים הכריזה AMD על הדור הרביעי של מעבדי Ryzen עם ארכיטקטורת ZEN3, עליו נדבר במאמרים אחרים. מכיוון שנכנסנו לשלב הדור הרביעי ועם השלמת סדרת המעבדים מהדור השלישי, מאמר זה יהווה מדריך מלא למתחילים אודות מעבדי הדור השלישי של החברה עם התמורה הטובה ביותר. לעתים רחוקות תמצאו מאמר המדבר על מגוון רחב של טיפולים;).

ב- 27 במאי 2019, ב- COMPUTEX טאיפיי (יריד טכנולוגיית המידע הבינלאומי של טאיפיי) השוק שונה לחלוטין. AMD הכריזה על מעבדי הדור השלישי עם ארכיטקטורת ZEN2 החדשה. הכרזה על הדור הרביעי ב- 8 באוקטובר 2020. רשימת ה- 3G הושלמה על ידי 24 מעבדים בסך הכל (כולל מעבדים מותאמים אישית (גרסאות OEM) ומעבדי Threadripper).

מפרטי מעבד: מה פירושם?

כשאתה קורא על כל דגם מעבד כלשהו, ​​תראה סט שלם של מפרטים, ואתה עלול להתבלבל בכך שאתה לא מבין למה הם מתכוונים.  המפרט החשוב ביותר הוא:

ליבות

בכך אנו מתכוונים לגרעינים שבתוך המעבד. כל ליבה יכולה לעבוד על משימה אחת. כלומר ככל שכמות הליבות גבוהה יותר כך המעבד מסוגל לבצע יותר משימות בו זמנית וכך המהירות גדולה יותר. מעבדי דור 3 של Ryzen מגיעים עם מינימום של 4 ליבות כל אחד מה- Ryzen 3 3100 ו- Ryzen 3 3300X, עד 64 ליבות של מרבית מכל אחד מ- Ryzen Threadripper 3990X ו- Ryzen Threadripper Pro 3995WX (OEM).

שרשור תוכנה

טכנולוגיית Hyper-Threading מנצלת משאבי מעבד שאינם בשימוש לפעולות תוכנה אחרות. במקום בו זרימת העבודה מאורגנת במעבד דרך מה שמכונה Threads או שרשור פרוגרמטי, בדרך כלל המעבד יכול להריץ שרשור אחד בו זמנית, אך בטכנולוגיית Hyper Threading המעבד שולל את מערכת ההפעלה כשני מעבדים ולא אחד, כך שמערכת ההפעלה תיתן לה שני חוטים, לא אחד. לאחר מכן הטכנולוגיה מחלקת את משאבי המעבד לשני השרשור. השרשור הראשון יעבוד וישמור חלק ממשאבי המעבד, והשבר השני ישמור את שאר משאבי המעבד. אולי שני האשכולות זקוקים לאותו ספק, ואז הוא ייתן לספק את החוט השני ברגע שהחוט הראשון יסיים לעבוד.

Ryzen 5 3500 ו- Ryzen 5 3500X מגיעים עם 6 אשכולות תוכנה, ו- Ryzen Threadripper 3990X כולל 128 חניתות.

תדירות הפעלה (תדירות בסיס)

הוא נמדד בגיגה-הרץ, והוא מייצג את מספר הפעולות בשנייה שהמעבד יכול לבצע.  ככל שהמספר גבוה יותר כך טוב יותר, אך זה לא הסטנדרט היחיד שמגדיר את מהירות המעבד.

תדירות הגברת טורבו

תדר ההפעלה הבסיסי מועלה באופן זמני לתדר גבוה יותר כדי להשלים את המשימה במהירות רבה יותר.  תדר ברירת המחדל מוזכר כ"תדר מעבד "ואילו התדר הגבוה ביותר שמעבד יכול להגיע אליו נקרא" תדר דחיפה טורבו "או" מהירות אחרי דחיפה ".

מטמון

זיכרון קטן המקושר ישירות למעבד, זיכרון זה מאחסן מידע שנמצא בשימוש תכוף כדי להאיץ משימות חוזרות.  ברוב המעבדים יש מטמון שנע בין 16 ל 256 מגה בייט בטריקים השלישי. כמובן שככל שהמספר גבוה יותר כך המעבד טוב יותר.

אתה יכול לסקור את המאמר הייעודי שלנו בנושא מטמון ורמותיו:

צריכת חשמל (TDP)

ניתן להבין את הספק העיצוב התרמי ככמות ההספק בהספק המעבד משתמש.  יותר וואט פירושו ביצועים טובים יותר, אך טמפרטורות גבוהות יותר וצריכת חשמל רבה יותר.

מדוע AMD Ryzen? תשובה: מעבדים בעלי ערך טוב יותר

עם התעצמות התחרות בין AMD לאינטל, ועם האצת תהליך הפיתוח בשוק המעבדים עד למצב בו איננו מסוגלים לעמוד בקצב השינויים העוקבים בשוק זה. עם המגוון של דרישות המשתמש בין המשתמש בשולחן העבודה, חובב המשחק האלקטרוני, והמשתמש בעבודה וביצוע, המשתמשים עומדים בשלוש קבוצות. הראשונה היא הקבוצה שאוהבת את השם אינטל, אלה שלא מפריעים לכסף ורוצים שהכל יהיה חזק יותר. הקבוצה השנייה היא ה- AMD המוטה שרוצה ביצועים גבוהים ככל האפשר עבור כל דולר שאתה משלם ומעוניין להשיג את הטוב ביותר האפשרי במחיר הנמוך ביותר. הקבוצה השלישית עומדת מבולבלת במאבק המתמשך הזה בין אוהדי שתי החברות.

תקן השוואה

חשוב מאוד כאשר משווים בין שני מוצרים כדי לקבוע אמת מידה כנגד השוואה. אין שום טוב בלי הסטנדרט. הכי טוב עם מה? האם זה ביצועים של ליבה אחת? או ביצועי המעבד על כל מעיו? התוצאה של מבחן ספציפי? עוד Fps במשחקים? מהירות העיבוד גבוהה יותר? מחיר נמוך יותר? ליבות נוספות? עוד אשכולות? צריכת חשמל נמוכה יותר של TDP? תדירות בסיס גבוהה יותר? תדירות הגברת טורבו
גבוהה יותר? מול כל הקריטריונים הללו אנו נבלא.

מישהו ישאל מי המטפל הטוב ביותר? Ryzen 5 3600 או Core i5-9600KF? נעמוד לרגע ואז נחזיר את השאלות שוב! הכי טוב עם מה? הכי טוב לאיזה שימוש? ניתן לסכם את רוב האמור לעיל כסטנדרט מקיף. קריטריון הערך הטוב ביותר. אז מהי משוואת מחיר-ביצועים וכיצד ניתן להבין אותה?

קיזוז מחיר לביצועים (Intel Core לעומת AMD Ryzen)

לקרב דברים. במחיר של 339 דולר ( אמזון ) תוכלו להשיג Ryzen 7 3800X ובמחיר של 389 דולר ( אמזון ) תוכלו לקבל מעבד Core i7 10700K. שני המטפלים מתכנסים במבחני ביצוע (על פי מבחני האתר Nanoreview ). השרוול נוטה מעט אחרת עבור מעבד Core i7 10700K במבחני ליבה אחת. השרוול מוטה עבור ה- Ryzen 7 3800X במבחני ליבה מרובים. לשני המעבדים 8 ליבות ו -16 חוטים. מעבד Ryzen עולה על תדר הבסיס ומעבד אינטל עולה על תדר הדחיפה. ניתן לומר ששניהם דומים בביצועים. כאשר משווים אותם במשחקים, תמצא הבדל קל לטובת מעבד אינטל במספר המסגרות Fps. אבל בתור חובב גיימרים, האם ההבדל בספירת הצמיגים שווה 50 דולר נוספים? במיוחד מכיוון שמעבד Ryzen 7 3800X צורך פחות כוח מאשר Core i7 10700K!

לפי בדיקות UserBenchmark . מעבד אינטל עשה ביצועים טובים יותר ממעבד AMD בפורטנייט עם קצב פריימים גבוה יותר ב -3 פריימים. ל- GTA V יש מסגרת אחת של קצה. ו- OverWatch ניצחו 3 פריימים. ובכן, ההבדל בין 83 פריימים במשחק CS: GO עשוי להיות גדול, אך בין 349 פריימים למעבד Ryzen לבין 432 פריימים למעבד Core, ההבדל באמת לא משנה מכיוון שבכל מקרה, המסך הגבוה ביותר הקיים בשוק עובד בתדר של 360 הרץ ומסכים אלה עדיין חדשים ומחיריהם גבוהים. אם אתה הבעלים של מסך בתדירות הפעלה של 240 הרץ, למשל, לא תהיה מעוניין במסגרות של יותר מ -240 פריימים לשנייה.

כשמדובר במשוואת מחיר-ביצועים, ה- Ryzen 7 3800X יעניק לכם ביצועים טובים יותר עבור כל דולר שתשלמו מאשר מעבד Core i7 10700K.

דור 4 Ryzen לעומת ליבת דור 10

למעשה, כאן אנו משווים מעבד AMD שלישי משנת 2019 בהשוואה למעבד דור עשירי של אינטל משנת 2020. מוקדם מדי להשוות בין מעבדי הדור הרביעי של AMD לבין מעבדי הדור העשירי של אינטל, אך השוואה זו מראה בצורה פשוטה את ההבדל בין AMD לזה של ברור שזה ראוי לתואר חברת התמורה הטובה ביותר.

איך יודעים מהו דור המעבד Ryzen ומה המשמעות של האייקונים בדגם המעבד?

כאשר אתה מסתכל על דגם המעבד בגליון המפרט, תבחין כי במעבד יש שילוב מבלבל של מספרים וכוויות. אל דאגה, אנו נפריד את המשמעויות שלהן על סמך התמונה לעיל.

כיתת מעבדים (מותג)

חלק זה מיועד למותג המעבדים והוא יהיה  "Ryzen" ו- "A" או כל משפחה אחרת מחברת AMD.

משפחת המגזר

לאחר המיתוג, זה המקום להציב את משפחת המותג, שלעתים קרובות היא 3, 5, 7 או 9.

דוֹר

המספר הראשון אחרי קטגוריית המותג הוא מספר הדור. נכון לעכשיו  הדור האחרון הוא השלישי ולכן למעבד האחרון שלנו עד כה יש מספר 3 בתחום זה.

רמת ביצועים ומספר דגם

אז סביר להניח שתראה שילוב של שתי או שלוש ספרות.  המספר הראשון מציין כוח מעבד והמספרים הבאים מציינים את מק"ט.

קו שימוש במעבד (סיומת כוח)

בסוף יתכן שתראו אות אחת, אות זו מציינת את קו השימוש במעבד ונותנת רושם מכוחו.

  • "G" מציין שלמעבד Ryzen יש כרטיס גרפי AMD Radeon RX Vega. זה נכון גם לגבי סדרת Intel Core I. מעבדי סיומת G של אינטל מכילים כרטיס גרפי AMD Radeon RX Vega.
  • "X" מציין גם ביצועים גבוהים. מעבדי Ryzen עם כונני X הם בעלי מהירויות השעון המהירות ביותר, צריכת החשמל והביצועים המהירים ביותר. שבבי Ryzen אלה הם מעבדים שולחניים. למעבדי X-Post יש את התכונה הארכת טווח תדרים (XFR). זה מאפשר למעבד לשפר את ביצועיו מעבר לגבולות הרגילים.
  • האות "U" מייצגת כוח נמוך מאוד. מחשב נייד דק וקל שמגיע עם מעבדי Ryzen מסוג U-, מעבדי U Ryzen הם בעלי מהירויות שעון נמוכות יותר וצורכים פחות חשמל. זה גם מייצר הרבה פחות חום מאשר מעבדים אחרים. מחשבים ניידים דקים נהנים מכך מכיוון שגורם צורה ותרמיקה אינם מסירים חום בקלות.
  • האות "H" מייצגת ביצועים גבוהים. למעבדי Ryzen H יש מהירויות גבוהות יותר בזמן ובצריכת החשמל המתורגמים לביצועים גבוהים יותר. בדרך כלל הם נמצאים במחשבים ניידים גדולים יותר בגלל מערכת הקירור הטובה יותר שהיא מספקת.
  • אין אופי. מעבדי Ryzen ללא סיומת הם מעבדים שולחניים.

דוגמה: AMD Ryzen 5 2600X

  • 2 ב- 2600X הוא מעבד AMD Ryzen מדור, בדוגמה שלנו מדובר במעבד דור שני. ככל שהדור גדול יותר, כך הוא מבצע יותר ביצועים בהשוואה לדור הקודם.
  • 6 2600X היא רמת הביצועים. המספרים 4, 5 ו -6 מייצגים מעבד בעל ביצועים גבוהים. 7 ו- 8 מיועדות לעריכת וידאו, הפקת מוסיקה ועבודות CAD ברמה ארגונית, המתאימות לתוכנות הנדסיות כבדות ולעבודות אנימציה מקצועיות.
  • 00 על 2600X הוא מספר הדגם או מספר מק"ט.
  • סיומת "X" עליה דיברנו קודם מעידה כי מדובר ביכולות ביצועים גבוהים של המעבד. יש לו גם מאפיין טווח תדרים מורחב (XFR) המאפשר לו להגדיל את ביצועיו מעבר לגבולותיו.

מעבדי Ryzen מהדור השלישי

קשה לדבר ארוכות על כל מטפל, מכיוון שכל מטפל פרטני זקוק למאמר גדול כדי להסביר באופן מלא את כל הקשור אליו. מאמר זה יהווה מדריך למתחילים בנושא מעבדי דור שלישי, ונתמקד במבחני הביצוע בכמה מעבדים שניתן לומר שהם מובחנים בדור זה.

  • כל המעבדים מהדור השלישי מיוצרים בדיוק ננו של TSMC 7 . יש לו קישוריות PCIe 4.0.
  • כל המעבדים מהדור הזה תומכים בערוץ כפול DDR4-3200. עם זאת, זה יעבוד היטב עם DDR4-3600, בעוד שמעבדי סיליקון מתקדמים יטפלו אפילו ב- DDR4-3800.
  • למעבדים עם 4, 6 ו -8 ליבות יש שבב Die יחיד. המעבדים עם 12 ו -16 ליבות מכילים שתי ליבות. לשני הסוגים אותו קלף / קלט (I / O) שבב.
  • מעבד הליבה 24 ו -32 הליבה מכילים ארבע ליבות. באשר למעבד 64 הליבות, יש לו שמונה שבבי ליבה. כל מעבדי ה- Threadripper משתמשים באותו שבב קלט / פלט (I / O).
  • לכל המעבדים למעט Threadripper יש שקע AM4 ועובדים על כל לוחות האם מהסדרה 300, 400 ו -500.

קרא גם:

הערה: המחירים הם על פי אמזון ב -13 באוקטובר 2020 למחיר המפורסם ביותר.

מעבדי Ryzen 3

מעבד הפרימיום של משפחת Ryzen. מעבדים ממשפחה זו מתחרים בעיקר במשפחת Core i3 של אינטל. יש לו כוח עיבוד מספיק למשימות מחשוב יומיומיות והוא יכול להתמודד עם משימות אינטנסיביות למדי. זהו ליבה מרובעת.

ריזן 3 3100 Ryzen 3 3300X
מחיר בשוק

הערה: המחירים עשויים להשתנות מרגע כתיבת המאמר.

121 דולר

מ אמזון

כרגע לא זמין באמזון
ליבות / חוטים 4/8
תדירות בסיס 3.6 3.8
תדירות הגברת טורבו 3.9 4.3
מטמון L3 (מטמון) 16
צריכת חשמל (TDP) 65
שקע מעבד AM4

מעבדי Ryzen 5

משפחת מעבדים עם 6 ליבות לטווח בינוני. למעבדי Ryzen 5 יש מהירויות מהירות יותר המספקות מספיק ביצועים בכדי להתמודד עם משימות אינטנסיביות במקצת. משפחה זו היא המתחרה הישירה למשפחת Core i5 של אינטל.

ריזן 5 3500 Ryzen 5 3500X ריזן 5 3600 Ryzen 5 Pro 3600 Ryzen 5 3600X Ryzen 5 3600XT
מחיר בשוק

הערה: המחירים עשויים להשתנות מרגע כתיבת המאמר.

זמין ליצרנים (OEM) זמין רק לסין 199 דולר

מ אמזון

זמין ליצרנים (OEM) 209 דולר

מ אמזון .

239 דולר

מ אמזון .

ליבות / חוטים 6/6 6/12
תדירות בסיס 3.6 3.8
תדירות הגברת טורבו 4.1 4.2 4.4 4.5
מטמון L3 (מטמון) 16 32
צריכת חשמל (TDP) 65 95
שקע מעבד AM4

מעבדי Ryzen 7

זוהי משפחת המעבדים בעלי הביצועים הגבוהים שמונה ליבות מבית Ryzen, המשפחה המתחרה של מעבדי Intel Core i7. מסוגל לטפל במשימות אינטנסיביות הרבה יותר טוב ממעבדי Ryzen 5.

Ryzen 7 Pro 3700 Ryzen 7 3700X Ryzen 7 3800X Ryzen 7 3800XT
מחיר בשוק

הערה: המחירים עשויים להשתנות מרגע כתיבת המאמר.

זמין ליצרנים (OEM) 295 דולר

מ אמזון

340 דולר

מ אמזון

380 דולר

מ אמזון

ליבות / חוטים 8/16
תדירות בסיס 3.6 3.9
תדירות הגברת טורבו 4.4 4.5 4.7
מטמון L3 (מטמון) 32
צריכת חשמל (TDP) 65 105
שקע מעבד AM4

מעבדי Ryzen 9

המשפחה החדשה של ריזן. יש לו מהירויות גדולות מאוד. זהו המתחרה העיקרי של Intel Core i9, הוא יכול להתמודד עם משימות מחשוב ויישומים אינטנסיביים מאוד, יש לו מספר ליבות עד 16 ליבות.

ריזן 9 3900 Ryzen 9 Pro 3900 Ryzen 9 3900X Ryzen 9 3900XT Ryzen 9 3950X
מחיר בשוק

הערה: המחירים עשויים להשתנות מרגע כתיבת המאמר.

זמין ליצרנים (OEM) זמין ליצרנים (OEM) 430 דולר

מ אמזון

473 דולר

מ אמזון

710 דולר

מ אמזון

ליבות / חוטים 12/24 16/32
תדירות בסיס 3.1 3.8 3.5
תדירות הגברת טורבו 4.3 4.6 4.7
מטמון L3 (מטמון) 64
צריכת חשמל (TDP) 65 105
שקע מעבד AM4

מעבדי Threadripper של Ryzen

זהו מעבד בעל ביצועים גבוהים מרובי ליבות, עד 64 ליבות. נועד לטפל בהרבה ריבוי משימות ויישומים תובעניים מתמטית.

רוזן הברגה 3960X רוזן הברגה 3970X רוזן אשכול 3990X
מחיר בשוק

הערה: המחירים עשויים להשתנות מרגע כתיבת המאמר.

1350 דולר

מ אמזון

1950 דולר

מ אמזון

3990 דולר

מ אמזון

ליבות / חוטים 24/48 32/64 64/128
תדירות בסיס 4.5 4.3
תדירות הגברת טורבו 4.3 4.7
מטמון L3 (מטמון) 128 256
צריכת חשמל (TDP) 280
שקע מעבד sTRX4

מעבדי Ryzen Threadripper Pro

המשפחה החדשה מבית Ryzen Threadripper, המיועדת ליצרנים. זה מגיע עם קבוצה של מעבדים עם עד 64 ליבות. הוא מספק אפשרויות חדשות רבות ליצרני מחשבים ליצור מחשבים המסוגלים להתמודד עם הרבה משימות ויישומים מרובים שדורשים פעולות מתמטיות מורכבות רבות.

Ryzen Threadripper Pro 3945WX Ryzen Threadripper Pro 3955WX Ryzen Threadripper Pro 3975WX Ryzen Threadripper Pro 3995WX
מחיר בשוק

הערה: המחירים עשויים להשתנות מרגע כתיבת המאמר.

זמין ליצרנים (OEM) זמין ליצרנים (OEM) זמין ליצרנים (OEM) זמין ליצרנים (OEM)
ליבות / חוטים 12/24 16/36 36/64 64/128
תדירות בסיס 4.0 3.9 3.5 2.7
תדירות הגברת טורבו 4.3 4.2
מטמון L3 (מטמון) 64 128 256
צריכת חשמל (TDP) 280
שקע מעבד sWRX8

מה אני בוחר?

תתבלבלו מרשימה של כ -24 טיפולים (15 למעט אלה המיועדים ליצרנים). איזה מטפל מתאים לך? איזה מעבד אתה צריך כדי למלא את הדרישות שלך? מעבד Ryzen Threadripper 3990X מסוגל למלא את הדרישות שלך באשר הוא;) אך מחירו הוא 3990 $: p ובכן אולי אינך הולך יותר ממעבד של 200 $. כדי לא להיות מבולבל, לענות על השאלות הבאות:

  1. איזה תקציב תוכלו להכניס למעבד? (המעבד לבדו ולא הבריכה כולה).
  2. מה השימוש שלך במעבד? לדפדף ולהשתמש במשרד שלי בלבד? האם אתה מתמקד בעיקר במשחקים? או שאתה צריך לדקלם?
  3. איזה GPU אתה הבעלים או מתכנן לרכוש? עליכם להיות מודעים לכך שאי-התאמה של המעבד לכרטיס בהחלט תגרום ל"צוואר בקבוק "!

ובכן, החלק הבא במאמר עשוי לעזור לכם להפחית את הבלבול שלכם.

הופעה של ריזן

בחלק זה נתמקד בחמישה מעבדים. אתה יכול לומר שהם מעבדי הפרימיום בכל קטגוריה. הם המעבדים:

Ryzen 3 3300X ריזן 5 3600 Ryzen 7 3700X Ryzen 9 3900X Ryzen 9 3950X
מחיר בשוק

הערה: המחירים עשויים להשתנות מרגע כתיבת המאמר.

כרגע לא זמין באמזון 199 דולר

מ אמזון

295 דולר

מ אמזון

430 דולר

מ אמזון

710 דולר

מ אמזון

ליבות / חוטים 4/8 6/12 8/16 12/24 16/32
תדירות בסיס 3.8 ג'יגה הרץ 3.6 ג'יגה הרץ 3.6 ג'יגה הרץ 3.8 ג'יגה הרץ 3.5 GHz
תדירות הגברת טורבו 4.3 ג'יגה הרץ 4.2 ג'יגה הרץ 4.4 ג'יגה הרץ 4.6 ג'יגה הרץ 4.7 ג'יגה הרץ
מטמון L3 (מטמון) 16 מגה בייט 32 מגה בייט 64 מגה בייט
תמיכה בזיכרון ערוץ כפול, DDR4-3200
צריכת חשמל (TDP) 65 וואט 105 וואט

לצורך בדיקה, אתר ה- techspot המפורסם השתמש בלוח אם Gigabyte X570 Aorus Master עם 8 ג'יגה-בתים G.Skill FlareX CL14 ומודולי זיכרון G.Skill FlareX CL14 בנפח 32 GB. ה- RTX 2080 Ti GPU מקטין את צווארי הבקבוק של GPU, ומאפשר מבט טוב יותר על ביצועי המעבד בפועל.

מבחני ביצוע לתוכניות עבודה ועיצוב

הודעה!  כדי לשפר את המהירות ואת חוויית הגלישה במאמר בטלפונים, תרשימים עשויים להופיע בצורת טבלאות עבור חלק מהגולשים הניידים. לחוויית קריאה טובה יותר השתמשו בגרסת המחשב של האתר.

Cinebench 20 (עדיף יותר)

מהו מבחן סינבנץ '? Cinebench היא ערכת בדיקה המתמחה בבדיקת חומרת מחשבים. ניתן לבצע בדיקות רבות באמצעות Cinebench, כולל דוגמנות תלת-ממדית, אנימציה, אנימציה וביצועי עיבוד של ליבות המעבד ב- Cinema 4D. לעוד.

[visualizer id = "3733"]

מנהל קבצים עם 7 זיפים (ככל שיותר טוב יותר)

מהו מבחן 7-Zip? מנהל הקבצים 7-Zip הוא תוכנית מיקוד וקובץ דחיסה. ניתן להשתמש בבדיקה ובהשוואה של מעבדים במהירות של דחיסה ודחיסה של חבילת קבצים עם מנהל הקבצים 7-Zip. לפרטים נוספים .

[visualizer id = "3735"]

נתונים פתוחים של בלנדר (פחות טוב יותר)

מהו מבחן הבלנדר? בלנדר הוא חבילת יצירת גרפיקה תלת ממדית בחינם ופתוחה. בחבילה תוכלו ליצור מודלים תלת מימדיים, אנימציה, סימולציות, אפילו עריכת וידאו, עיצוב משחקים ועוד. נתונים פתוחים של בלנדר מספקים בדיקה ליכולות החומרה של חבילת הבלנדר. לפרטים נוספים .

[visualizer id = "3737"]

אוסף קוד כרום (פחות עדיף)

מהי בדיקת קומפילום קוד כרום? זוהי בדיקה המודדת את יעילות המעבד באיסוף וניקוז קוד. זה נעשה על ידי בניית Google Chromium ב- Windows תוך שימוש בהנחיות המקיפות והקלות לשימוש של גוגל. זה נעשה בעזרת כלי Visual Studio של מיקרוסופט, באמצעות clang-cl. מערכת הבנייה היא נינג'ה שיש לה יתרון נוסף בכך שהיא יכולה ליצור דוח מפורט לאחר תהליך הבנייה. לפרטים נוספים .

[visualizer id = "3741"]

סטודיו 16 של DaVinci Resolve (עדיף יותר)

מהי מבחן ה- DaVinci Resolve? מבחן ה- DaVinci Resolve בוחן ביצועים עבור מדיה 4K ו- 8K על פני מדד בכל מערכת הניקוד הנותנת סקירה כללית על ביצועי המעבד עם חבילת DaVinci Resolve Studio. סטודיו ה- DaVinci Resolve הוא חבילת תוכנה לתיקון צבעים ועריכת וידאו.

[visualizer id = "3745"]

Adobe After Effects 2020 (הגבוה ביותר הוא הטוב ביותר)

מהי בחינת Adobe After Effects? התוכנית הפופולרית של אדובי ליצירת סרטונים מקצועיים והוספת אפקטים קולנועיים לסרטונים ועריכתם. בחינת After Effects של Adobe בוחנת את ביצועי היצירה והשינוי של מדיה על פני מערך קריטריונים במערכת הדירוג הנותנת סקירה כללית על ביצועי המעבד בעזרת חבילת Adobe After Effects.

[visualizer id = "3757"]

צריכת אנרגיה (פחות טוב יותר)

הערה: בדיקה זו מודדת את צריכת החשמל של מכלול המשמש בכללותו, ולא רק את המעבד.

[visualizer id = "3761"]

התרשים מראה כי ה- 3900X הוא המעבד הרעב ביותר, בעוד שאתה יכול לצפות שה- Honor יגיע עד ל- 3950X. בשל תהליך ההחלפה, AMD שומרת את הסיליקון האיכותי ביותר עבור מעבד 3950X. לפיכך, המעבד מסוגל לפעול במתחים נמוכים יותר ובכך לצרוך פחות אנרגיה. מעניין שה- 3700X צורך 7 וואט בלבד לעומת ה- 3600.

מבחני ביצועים למשחקים

זה המשחקים שבהם בחירת המעבד המתאים הופכת לתהליך קשה. כמובן שבחירת הדרך הנכונה מבטיחה שלא תהיי מוגזמת בכסף על המעבד ותרחיב את היכולות הפיננסיות שלך לטובת חלקים אחרים כמו ה- GPU. מעבדי Ryzen מספקים ביצועי משחק מרשימים.

ממוצע לשנייה (גבוה יותר, יותר טוב)

[visualizer id = "3763"]

המספר הנמוך ביותר של מסגרות (1% נמוך) (גבוה יותר עדיף)

[visualizer id = "3767"]

הבחירה

כפי שראינו, ה- Ryzen 9 3900X הוא בחירה נחמדה למי שמחפש ביצועים חזקים, ואילו ה- Ryzen 5 3600 הוא המעבד המשתלם ביותר. באשר למעבד Ryzen 7 3700X, למרות שהוא מהיר יותר מקודמו, עליית העלויות גבוהה יותר מהביצועים, מה שיגדיל בתמורה, ולכן אנו מרגישים ש- R5 3600 הוא ערך הביצועים הטוב ביותר.

כשמסתכלים על טבלת המפרט והתמחור תוכלו לתרגם את זה לעלות הליבה. מתמטיקה פשוטה מראה ש- Ryzen 5 3600 היא האפשרות הטובה ביותר, שכן הוא מגיע ל -28 דולר בלבד לליבה. ב- 3700X תשלם 16% יותר לכל ליבה.

הבחירה במעבד ה- Ryzen הנכון למשימות פרודוקטיביות היא פשוטה למדי. אבל כשאתה מתחיל לדבר על ביצועי משחק, זה נהיה קשה יותר. הנה מבט על הביצועים הממוצעים במשחקים שנבדקו וכיצד זה מתורגם לעלות למסגרת.

קרא גם:

עלות למסגרת (1% נמוכה)

[visualizer id = "3771"]

Ryzen 3300X הוא ללא ספק מעבד המשחקים המציאותי והמשתלם ביותר. עלות המעבד היא 1.14 דולר בלבד למסגרת. עם זאת, כפי שראינו ב- Shadow of the Tomb Raider, ה- 3300X לא יספק את הביצועים האולטימטיביים בכמה מהמשחקים החזקים ביותר.

כמובן שאם אתה יכול, הוצאת הכסף הנוסף על Ryzen 5 3600 תהיה השקעה נבונה. אבל ללכת צעד אחד קדימה ולהוציא 65% יותר עבור 3700X זה לא חכם עבור השחקנים. אינך צריך לבזבז את הכסף הנוסף מבלי שיהיה הבדל תואם בביצועים. משמעות הדבר היא כי מעבדי Ryzen 9 מיותרים עבור גיימרים.

דור 4 של מעבדי Ryzen

מנכ"ל AMD, ליסה סו, חשפה את ארכיטקטורת ה- Zen 3 החדשה ב- 8 באוקטובר 2020 עם מעבדי המחשבים החדשים מסדרת Ryzen 5000. AMD ציינה את הסדרה בדרך זו כדי למנוע בלבול עם הדור השלישי הנוכחי של Ryzen 4000. בלבול זה החל כאשר AMD החליטה לקרוא למעבדי הסלולר מהדור השלישי בשם Ryzen 4000, בעוד שמעבדי המחשבים שלה נקראו בשם 3000. הבלבול הזה מסתיים בסדרת Ryzen 5000, שכולם מגיעים עם ארכיטקטורת ה- Zen 3 הרביעית.

מוקדם מדי להשוות ולבדוק מעבדי סדרות חדשים, אך עליהם נכתוב מאמר כאשר הם יתחילו להגיע לשוק.

 

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 252 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger