כל מה שאתה צריך לדעת על RAM, מה הם ומה הם המשמעויות של התנאים הקשורים אליהם?

RAM הוא זיכרון לטווח קצר בתוך המחשב שלך, המשמש את המחשב או הטלפון כדי לאחסן באופן זמני את התוכנה והנתונים שבהם אתה משתמש כעת עד שתסגור אותה. כמובן, כולם יודעים כי שטח ram יותר זמין, יותר טוב, אתה יכול כעת לשקול לקנות זיכרון RAM חדש עבור המחשב.

קניות עבור זיכרון RAM חדש עבור המחשב שלך יכול להיות מבלבל. מה ההבדל בין DDR3 ו DDR4? DIMM ו-SO-DIMM? האם יש הבדל בין DRR3-1600 ו-PC3-12800? למה אנחנו מתכוונים על ידי תזמון והשהיה ומה הוא ECC?

מהו זיכרון RAM?

זיכרון גישה אקראית, הידוע כ-RAM, הוא זיכרון מטמון המשמש כמדיום ב-CPU המתואר כ-super-fast, ובין אמצעי אחסון גדול שעשוי להיות כונן קשיח (HDD) או כונן קשיח (SSD) המתואר במהירות גבוהה ואיטית-לעומת המטמון-מערכת ה-RAM שלך משתמשת כדי לאחסן חלקי עבודה של מערכת ההפעלה וחלקים מהיישומים והנתונים הפעילים בהם אתה משתמש.

כדי להקל על הצילום של המחשב כאילו היה המשרד האישי שלך, הכונן הקשיח יהיה כמו בארון שבו אתה שומר את הקבצים החשובים שלך, ram יהיה כמו שולחן העבודה שאתה יושב לפני ומייצג את אזור העבודה שלך המכיל את המסמכים שאתה מנסה להשיג, אבל המטמון יהיה החלק שבו אתה שם את המסמך שאתה עובד עליו ברגע שהוא החלק הקטן של שולחן העבודה שבו אתה שם את המסמך או הקובץ ולהתחיל לעבוד על זה.

תארו לעצמכם אם הבאנו משרד גדול יותר לעבודה, אתה יכול להביא עוד מסמכים מהארון ולשים אותם על שולחן העבודה כדי לעבוד בלי המשרד הופך מבולגן ולא מסודר. הדבר דומה לעובדה ששטח RAM גדול יותר במחשב שלך, יותר דברים (תוכניות, יישומים, קבצים) באפשרותך לגשת באותו זמן תוך כדי עבודה ובמהירות.

אך בניגוד למשרדך, אין באפשרות RAM לשמור קבצים בתוכם באופן קבוע, כאשר המחשב מכובה כל הנתונים הנמצאים בו, לדוגמה, כאשר אתה עובד ב-Excel בשלב זה, כל הנתונים שאתה עובד עליהם מאוחסנים ב-RAM ואתה יודע מה יקרה אם החשמל יוצא מהמחשב לפני שתשמור את הנתונים בכונן הקשיח אתה תאבד את כל הנתונים שכתבת כך ברגע שהכוח מכובה, ה-RAM ינקה הכל, כך שאנו תמיד ממליצים שלאחר שתסיים לעבוד על כל מסמך במשרדך, החזר אותו לארונית כדי לשמור אותו כך שמנקה לא יזרוק אותו בטעות.

כאשר אנחנו מזכירים את ראם, אנחנו תמיד מתכוונים ל-SDRAM!

כשאנשים מזכירים את המונח RAM, הם בדרך כלל מתכוונים ל-RAM דינאמי סינכרוני, הידוע בקצרה כ-SDRAM.  עבור רוב שולחנות העבודה והמחשבים הנישאים, ram הוא חלק מדומה למקל שניתן להוסיף או להסיר מלוח האם.

למרבה הצער, יש כמה חברות העוסקים בייצור של מחשבים נישאים אולטרה דקים וקלים, כי נוטים להפוך ראם מרותך ישירות ללוח האם ולא ניתן להסיר או שונה כדי לחסוך בחלל. אבל כל זה על חשבון של שדרוג מחשב מסוגל לתקן קל.

אין לבלבל את ה-SDRAM עם SRAM, כלומר RAM סטטי. RAM סטטי הוא הסוג המשמש במטמון ה-CPU, שהוא הרבה יותר מהיר אך מוגבל בקיבולת, והופך אותו לאינו מתאים לחלופה של SDRAM. אל תדאג לגבי SRAM זה מאוד נדיר כמשתמש לראות אותו איפה אתה משתמש בו.

באפשרותך לסקור את מאמר המטמון המותאם אישית שלנו:

צורות RAM

זיכרון RAM מגיע בשני קריטריונים שונים עבור התבנית: הראשון הוא DIMM (יחידת זיכרון משולבת בשתי כיוון) הנמצאת במחשבים שולחניים ובשרתים. הקריטריון השני הוא כ-dimm (מיתאר קטן DIMM) הנמצא במחשבים נישאים ובמחשבים קטנים אחרים.

למרות שטפסי ה-RAM משתמשים באותה טכנולוגיה ופועלים באופן פונקציונלי באותה צורה בדיוק, אין באפשרותך לעבור ביניהם, אין באפשרותך להציב זיכרון DIMM בחריץ SO-DIMM ולהיפך (לכל צורה יש סוג חריץ בלוח האם המתאים לו).

כאשר אתה קונה זיכרון RAM חדש עבור המחשב, הדבר הראשון שעליך לדעת הוא הצורה הסטנדרטית שהמחשב שלך מאמץ עבור RAM.

מה משמעות DDR?

קצב הנתונים הכפול המכונה "תלי" (DDR). משמעות הדבר היא ש-DDR יכול לבצע שתי העברות במהלך פעימת זמן אחת. בעבר, היה לנו שיעור נתונים יחיד או SDR, אשר יכול לבצע רק אחד אם במהלך פעימת זמן אחת. הסוגים החדשים ביותר של DDR הם גירסאות מעודכנות של אותה טכנולוגיה כך תמצא יחידות ram זמין בשוק נושאת סמלים שונים DDR, DDR2, DDR3, וכו '.

בעוד כל דורות ה-RAM הם בדיוק באותו גודל ובצורה פיזית, הם אינם תואמים. אין באפשרותך להשתמש ב-ram DDR3 בלוח האם התומך בזיכרון DDR2 בלבד. באופן דומה, DDR3 אינה מצייתת לחריץ DDR4. כדי למנוע בלבול, לכל דור של זיכרון RAM יש חלקים קטנים של מסמרים התקנה במיקומים שונים. משמעות הדבר היא שאין באפשרותך להתקין את הסוג השגוי גם אם תנסה למנוע פגיעה בשוגג בלוח האם אם תרכוש את הסוג הלא נכון.

קרא גם:

DDR2

זיכרון DDR2 הוא הדור העתיק ביותר של זיכרון RAM, שנתקל לעתים נדירות כיום. סוג זה כולל 240 שקעי נחושת (200 עבור SO-DIMM). באפשרותך עדיין לרכוש סוג זה בכמויות מוגבלות לצורך שדרוג התקנים ישנים. אחרת ddr2 אינה מיושנת.

DDR3

דור DDR3 שוחרר ב 2007. למרות שסוג זה הוחלף באופן רשמי ב-DDR4 ב-2014, תמצא הרבה מחשבים המשתמשים בסוג זה. ? אבל למה מחשבים התומכים ב-DDR4 לא הופיעו עד 2016, שנתיים לאחר השקת הDDR4. יתר על כן, DDR3 SDRAM תומך במגוון רחב של דורות של מעבדים מ LGA1366 intel socket כדי LGA11151, בתוספת AM3/AM3 + ו FM1/2/2 + מ-AMD.

DDR3 RAM יש את אותו מספר של שוטרים מוליך כמו ddr2. עם זאת, זה עובד פחות קשה ויש לו מהירות גבוהה יותר כך שאתה לא יכול להשתמש DDR3 בפאנל תמיכה DDR2. ה-DDR3 SO-DIMM מכיל גם 204 שוטרים לעומת 200 שוטרים שנמסרו ב-DDR2.

DDR4

הדור DDR4 הגיע לשוק ב-2014, אך הוא לא הצליח להתפשט באופן חזק בשוק ה-RAM במשך זמן רב, בעיקר משום שמחירי ה-RAM עלו בדרמטיות, אשר מנעו מאנשים רבים לחשוב על שדרוג. אבל כמו ירידה במחירים, משתמשים רבים החלו את תהליך השדרוג, במיוחד מאז דורות של מעבדי AMD החדש של אינטל כל להשתמש ddr4 בלעדית. משמעות הדבר היא שאם ברצונך לשדרג ל-CPU חזק יותר, תזדקק ללוח אם חדש ולזיכרון RAM חדש.

DDR4 עובד על מתח 1.2-וולט פחות מ 1.5-וולט מתח בשימוש ב-DDR3, עם מספר שוטרים מוליך גדל ל288.

DDR5

DDR5 מדבקות הדור מתוכננים להגיע לשווקים הצרכן השנה. אבל בהתחשב כמה זמן זה בדרך כלל לוקח דור חדש של זיכרון RAM להתפשט, אנו מצפים לשמוע יותר על זה ב 2020. היצרן של sk Hynix מצפה DDR5 לבצע 25% של השוק ב 2020 ו 44% ב 2021.

DDR5 יגיע עם 288 שוטרים חיבור, אבל יעבוד ב 1.1 וולט. DDR5 ביצועים צפויים להיות מהירים פי שניים מDDR4.  אבל הבעיה בהתחלה יהיה המחיר גבוה מדי כאשר הוא הושק. , אם אתה שוקל לקנות לוח אם חדש. לא אכפת לך מDDR5 מכיוון שהם אינם זמינים ואתה צריך קצת זמן.

מפרטי זיכרון RAM

ובכן, אנו מקווים שאתה מבין כל מה שאמרנו על SDRAM, DIMM ו-DDR. אך ייתכן שאתה שואל, מה בנוגע למחרוזות הארוכות האחרות של המספרים בגיליון מפרט ה-RAM? מה הכוונה? מה מודד ה-RAM? מה לגבי ECC והחלפה? להלן התנאים עבור מפרטי ראם שעליך לדעת.

ארצות הברית של ארצות הברית של ארצות הברית

ייתכן שראית ראם שצוין על-ידי שתי סדרות של מספרים הדומים ל-DDR3-1600 ו-PC3-12800. המילים DDR ו-PC עם המספר מיד אחריהם ולפני האות (-) מתייחסים לדור הזיכרון, PC2 זהה ל-DDR2 ו-PC3 זהה ל-DDR3, וכן הלאה.

באשר למספרים, המספרים לאחר סוג הדור המשויך למילה DDR מציינים את קצב ההעברות בשניה ונמדדים ביחידת מגה-טרנספורט לשניה (MT/s)! כלומר, המספר 1600 ב-DDR3-1600 פירושו שלזיכרון יש מהירות העברה של 1600 MT/s. באשר למספרים המשויכים לאחר המילה מספר מחשב ודור, רוחב פס תיאורטי נמדד MB/s, כלומר את הזיכרון לעיל עם PC3-12800 מפרטים פועל על פס תדר של 12800MB/s.

ניתן להעלות את תדר ההפעלה של הראם, בדיוק כפי שניתן להעלות את תדר המעבד או הכרטיס הגרפי (מהירות השבירה). תדירות הפעלה גבוהה יותר מגדילה את רוחב הפס של RAM. לעתים, יצרנים מוכרים מוקדם מראש חוזרים על עצמם, אך באפשרותך להפעיל את תדירות ההפעלה בעצמך. רק ודא שלוח האם תומך במהירות ריצה גבוהה יותר.

ייתכן שאתה תוהה אם באפשרותך לערבב יחידות RAM במהירויות שונות במחשבים בעלי יותר מפורטל RAM אחד. התשובה היא כן, אתה יכול, אבל זה יפעל במהירויות של תדר RAM איטי יותר. אם ברצונך להשתמש ב-RAM מהר יותר, אל תערבב אותו עם יחידות ישנות ואיטיות יותר. בתאוריה, אתה יכול לערבב יותר ממותג ram אחד, אבל זה לא מומלץ. תקבל סיכוי גדול יותר להתמודד עם המפורסם "מסך המוות הכחול" חגים או קריסות אקראיות אחרות כאשר מיזוג ממותגים RAM או מהירויות שונות.

תזמון והשהיה

לעתים תראה יחידות RAM עם סדרת מספרים הדומה ל-9-10-9-27. מספרים אלה מכונים תזמון. זיכרון RAM הוא מדד של ביצועי יחידת ram לשניה. ככל שהמספרים נמוכים יותר, הזיכרון הRAM מגיב מהר יותר לבקשות.

המספר הראשון 9 בדוגמה הקודמת מתייחס לזמן התגובה של CAS, שהוא מספר המחזורים הנדרשים על-ידי הנתונים הנדרשים על-ידי בקר הזיכרון כדי להפוך לזמינים בנחושת ההולכה לנתונים.

ייתכן שתבחין כי RAM של דור DDR3 מכיל בדרך כלל מספרי תזמון גבוהים יותר מ-DDR2, ושזיכרון DDR4-הדור בדרך כלל כולל מספרי תזמון גבוהים יותר מאשר DDR3. עם זאת, DDR4 הוא מהיר יותר מאשר DDR3 שהוא מהיר יותר מ-DDR2. ? זה מוזר

מהירות הריצה הנמוכה ביותר של DDR3 היא 533 MHz, כלומר זמן תקופתי של 1/533 מיליון או 1.87 nm. עם זמן תגובה לרשויות האישורים שווה ל -7 מחזורים, ההשהיה הכוללת היא 1.87 x 7 = 13.09 ננושניות.

מהירות הריצה הנמוכה ביותר עבור RAM (DDR4) היא 800 MHz, כלומר זמן תקופתי של שניות 1/800000000 או 1.25 ננושניות. גם אם הדור הזה הרשויות היה דוגמה גבוהה יותר של 9 מחזורים של המעבר הכולל זה יהיה 1.25 x 9 = 11.25 ננושניות. זו הסיבה הדור DDR4 הוא מהיר יותר מאשר DDR3 למרות שהוא בעל זמן תגובה גבוה יותר CAS!

עבור רוב האנשים, גורם הקיבולת של ram חשוב יותר ועדיף על תדר ram (מהירות) וזמן תגובה. כולם מעדיפים 16GB של DDR4-1600 RAM מאשר 8GB DDR4-2400. מהירות הזיכרון וקריטריוני התגובה הם לרוב נקודות העניין האחרונות.

Ecc

תוכנת תיקון שגיאות של ECC RAM היא סוג של אחסון נתונים במחשב שיכול לזהות ולתקן את רוב סוגי הפגמים בנתונים הפנימיים. זיכרון ECC משמש במחשבים בהם לא ניתן לסבול נזק לנתונים בשום נסיבות, כגון מחשבים מדעיים או פיננסיים.

בדרך כלל, זיכרון ECC שומר מערכת זיכרון החסינה לשגיאות בסיבית אחת: הנתונים הנקראים מכל מילה הם תמיד כמו הנתונים שנכתבו, אך אם אחד או יותר מהסיביות המאוחסנות הפכו למצב שגוי. רוב סוגי הזיכרונות אינם יכולים לזהות שגיאות, אך ECC יכול לזהות שגיאות.

לוחות ומעבדים מונחי-צרכן אינם תומכים בדרך כלל בזיכרון RAM תואם ECC. אלא אם אתה בונה מחשב שדורש באופן ספציפי את הנוכחות של ה-RAM של ECC, התרחק ממנה ולא אכפת לו ממנו.

כמה זיכרון RAM אתה צריך?

בעבר 640 kb של הזיכרון היה מספיק לכל אחד! אבל בעולם שבו טלפונים חכמים נעשים עם לפחות 4 ג'יגה-בתים של זיכרון, יכולות אלה של זיכרון כבר הפך להיות דבר עבור המשתמש הממוצע. במיוחד עם תוכניות כמו Google Chrome השווים את רוב שטח הזיכרון שלך כך שאתה יכול לעבוד במהירות על אותם.

בתמונה הבאה יש גרף המראה כיצד קיבולת ה-RAM הממוצעת במחשבים מגדילה את ההתקדמות בזמן.

עבור רוב האנשים, 4GB הוא ה-RAM המינימלי הדרוש לך עבור מחשב לשימוש ציבורי. למערכות הפעלה יש מפרטים שונים, לדוגמה, באפשרותך להפעיל את Windows 10 בזיכרון RAM של 1GB בלבד, אך תמצא חוויית משתמש איטית. להיפך, הפצות לינוקס רבות פועלות היטב עם פחות זיכרון RAM.

אם אתה מוצא את עצמך צריך לפתוח שש מסמכי Word באותו זמן, כמובן עם 4GB, אתה לא תוכל לעשות זאת עד שתסגור את 60 כרטיסיות שאתה גולש ב-Google Chrome, אלא אם יש לך לפחות 8GB של זיכרון RAM, אתה יכול לפתוח אותם ליד 60 כרטיסיות ב Chrome.

בעבור 16GB של זיכרון, זה צריך להיות כמעט מספיק עבור כל דבר.  מעט מאוד אנשים צריכים 32GB זיכרון RAM רק מי לעבוד על תוכניות הנפשה מקצועית, תוכנות ציור כבדות ומונטאז תכנות באותו מחשב.

. בסדר, זהו זה

כעת ידוע לך ההבדל בין זיכרון RAM DDR2, DDR3 ו-DDR4. באפשרותך ללמוד את DIMM מ-SO-DIMM וללמוד כיצד להשיג RAM בקצבי העברה מהירים יותר ורוחב פס גבוה יותר.. עכשיו אתה מומחה בזה

כמובן, תדירות העבודה (מהירות העבודה) והתגובתיות ממלאים תפקיד, אך הקיבולת היא הדבר העיקרי. כאשר אתה בספק, זכור את המשפט הזה: "יותר זיכרון RAM הוא טוב יותר מאשר זיכרון במהירות גבוהה יותר", אלא אם כן עליך לבחור בין שני בעלי קיבולת זהה, ולאחר מכן לוודא שאתה בוחר את המהירות הגבוהה ביותר.

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 1,320 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger