כמה פריימים לשנייה הוא FPS? מה החשיבות שלה במשחקים?

دليل شامل مفهوم للمبتدئين!

אם אתה מגיע למאמר זה אתה כנראה חדש בעולם המשחקים. כמובן, לאחר שנכנסת לעולם המשחקים, בין אם דרך מחשב אישי ובין אם דרך נגני משחק קונסולות, התחלת לשמוע ולראות הרבה את הקיצור FPS. רובכם ראיתם קיצור דרך זה הרבה במשחקים, במיוחד בביקורות על יכולות חומרה של חומרה כמו מעבדים וכרטיסי גרפיקה בהפעלת משחק ספציפי. ובכן חשוב לדעת מה זה אומר.

מה זה בעצם FPS? מה זה אומר בתוך המשחק? מה זה מתואר בדיוק? מדוע הוא נחשב כסטנדרט כאשר משווים את יכולות המעבדים או כרטיסי המסך במשחקים הפועלים? המשך לקרוא, אנו נענה כמעט על כל השאלות העומדות בראשך במאמר זה!

קרא גם:

מה זה בעצם FPS?

בסדר. FPS הוא קיצור דרך ל"מסגרות לפי שנייה "כל" מספר פריימים לשנייה ".

כדי להבהיר את הדברים יותר

בסרטון

כאשר אתה פותח את מצלמת הטלפון הנייד שלך ובהגדרות צילום הווידאו, תראה תפריט שממנו תוכל לבחור את רזולוציית הווידאו שברצונך לצלם. בואו ניקח את האפשרויות " FHD 1080p, 30fps " ואת האופציה " FHD 1080p, 60fps " למשל. האפשרות הראשונה מציינת שניתן לצלם וידאו Full HD ב -30 פריימים לשנייה, והאפשרות השנייה היא וידאו Full HD ב -60 פריימים לשנייה. משמעות הדבר היא שבאפשרות הראשונה, הטלפון שלך לוקח עד 30 תמונות בשנייה ואוסף ומציג את התמונות האלה אחת אחרי השנייה כסרטון אנימציה. באפשרות השנייה, הטלפון יצלם 60 תמונות בשנייה ויקבץ ויציג אותן בשנייה אחת.

בחישוב פשוט, אם אתה מצלם סרטון של 10 שניות באמצעות האפשרות הראשונה. הסרטון שהתקבל מורכב, למעשה, מ -300 תמונות שהוצגו ברצף בכדי ליצור את הסרטון שצילמת. אם תשתמש באפשרות השנייה, הסרטון שהתקבל יורכב מ- 600 תמונות שיוצגו ברציפות תוך 10 שניות בזמן הצפייה בסרטון.

משמעות הדבר היא שככל שרציתם לצלם או לצפות בסרטון, כך המספר לשניות גבוה יותר, כך הוא יהיה חלק יותר במהלך הצפייה.

במסכים

FPS מתייחס למספר המסגרות שמסך יכול להציג בשנייה. לדוגמא, אם תשמיע סרטון המכיל 60 פריימים לשנייה, תראה רק 30 מהם. כלומר, נראה שהסרטון הופק או צולם באופציה של 30 fps. צג את היכולת להציג מסגרות על בסיס קצב רענון המסך בהרץ.

קרא גם:

במשחקים

FPS במשחקים מתייחס למספר המסגרות שכרטיס המסך והמעבד שלך יכולים להציג בשנייה. תלוי במהירות ובקיבולת של מעבד המחשב וכרטיס המסך שלך, סצינות המשחק נוצרות בצורה של מספר מסגרות המוצגות ברציפות. ככל שהמחשב חזק יותר, כך הוא יכול ליצור יותר מסגרות כדי להציג אותו בפניך.

כמו כן, ראשי התיבות FPS בחלק מהמשחקים מתייחסים ליורה מגוף ראשון, כלומר משחקים בהם המשחק הוא נקודת מבט מגוף ראשון. אל תבלבל את זה עם FPS של מסגרת לשנייה.

תמונה המציגה את הבדל החלקות בין 60, 30 ו -15 פריימים לשנייה.

מה קצב המסגרות המתאים במשחקים?

בדרך כלל, דירוגי FPS מעוגלים לדברים הבאים:

  • 30 FPS:  קצב המסגרות הנפוץ ביותר ברוב משחקי הקונסולה ובחלק ממחשבי PC נמוכים יותר. זה נחשב גם למינימום כדי שהמשחק יוכל לרוץ בצורה חלקה מקובלת. למעשה, מרבית האנשים אינם מבחינים בשום גמגום או השמעה מסולסלת עד שהמסגרות יורדות ל -20 פריימים לשנייה או פחות.
  • 60 FPS: זה נתפס לעתים קרובות כקצב המסגרות האידיאלי. ניתן להשיג 60fps רק בקונסולות עם משחקים אופטימליים התומכים בכך. לשם השוואה, מחשבים עם מפרט ממוצע המיועד למשחקים יוכלו להגדיר 60 פריימים לשנייה ברוב המשחקים. כמובן שבמשחקים באיכות גרפיקה גבוהה (כמו: Red Dead Redemption 2) תצטרכו להוריד את איכות הגרפיקה כדי להגיע למספר זה. זהו גם הגבול העליון עבור קצב המסגרות שניתן להציג על ידי צגים וטלוויזיות רגילים עם קצב רענון של 60 הרץ.
  • 120 FPS: ניתן להגיע למספר זה רק בקונסולות הפלייסטיישן 5 ו- Xbox Series X החדשות ועם המשחקים המשופרים התומכים בכך. בתמורה, תזדקק למחשב גיימינג יוקרתי. תזדקק גם לצג עם קצב רענון של 144 הרץ. עם 120fps, תבחין בצורה חלקה משמעותית מ- 60fps. עם זאת, בשל דרישות חומרה גבוהות ומחירים גבוהים, מספר זה פופולרי בקרב גיימרים מקצועיים וחובבים.
  • 240fps: קצב פריימים בשיא 240fps ניתן להציג רק על צגי 240Hz. לא ניתן להבחין בהבדל בין 120 fps ל- 240 fps. מלבד העלויות הגבוהות של מכשירים ומסכים שיכולים לגשת למספר זה. זה הופך את המיקוד ל- 240fps למוגבל למספר גיימרים מקצועיים.

זכור שלמעשה אי אפשר לשמור על קצב פריימים יציב ויציב לחלוטין. קצב המסגרות יתנודד מעלה ומטה ולא משנה כמה חזק המכשיר בו אתה משחק או כמה טוב המשחק על ידי שינוי הסצנה שאתה רואה במשחק. עם זאת, ככל שקצב המסגרות עולה, התנודות הללו נעשות בקושי או לחלוטין מבלי לשים לב.

תמונה המציגה את ההבדל בעת הפעלת סרטון 1000 fps על גבי צגי קצב רענון שונים.

אל תבלבלו בין קצב הרענון ל- FPS

קצב הרענון ומספר המסגרות לשנייה קשורים אך שונים. קצב הרענון כולל תצוגה חוזרת של אותה פריים, בעוד שמספר המסגרות לשנייה מודד את המספר השלם של המסגרות מנתונים חדשים. אנו יכולים להגדיר FPS כמסגרות או מהתמונות המוצגות בשנייה. אנו יכולים לומר שקצב הרענון הוא כמות הנתונים שהמסך מסוגל להציג בשנייה.

בואו נתן דוגמא להבהרת העניין, כאשר אתם מזיזים את מצביע העכבר בשולחן העבודה, החלקות של התנועה כאן תלויה בקצב הרענון מכיוון שאתם משנים את רוחב האלמנט (מצביע העכבר) במסגרת קבועה אחת (שולחן העבודה ). אבל אם אתה משחק במשחק וידאו, למשל, בוודאי שלא תהיה מסגרת תצוגה אחת, אך עם כל תנועה במשחק יש כאן מסגרת חדשה לחלוטין, וכאן אנו מסתמכים על מדידת ה- FPS.

מדוע קצב הרענון חשוב?

קצב הרענון הוא מספר הרענונים המרבי שמסך יכול לבצע בשנייה. כדי לנצל תצוגת קצב רענון גבוהה יותר, המחשב שלך צריך לשלוח נתונים למסך הרבה יותר מהר. רוב היישומים כמו משימות פרודוקטיביות או צפייה בסרטים כלל לא יושפעו מקצב הרענון. רוב הסרטים והסרטונים מוצגים ב 24 או 30 פריימים לשנייה (fps), אשר מסכי 60Hz יכולים להתמודד ולהציג היטב. קצב רענון גבוה יותר לא יגרום לסרטונים שלכם להראות טוב יותר.

שיעורי הרענון חשובים רק כשמשחקים במשחקים. כשרוצים לשחק כל משחק בקצב פריימים של 100fps, למשל. אתה צריך כרטיס גרפי מספיק מהר כדי ליצור 100 סצנות בשנייה של המשחק ולשלוח אותן למסך שלך. יהיה עליך להיות בעל מסך עם קצב רענון של 144 הרץ כדי שתוכל לקבל במהירות ולעבד את הנתונים שנשלחו על ידי כרטיס המסך. כלומר, מסך עם קצב רענון של 144 הרץ יכול לקבל ולעבד עד 144 פריימים לשנייה ולהציג אותו ללא שום בעיה.

האם FPS נותן לך יתרון?

התשובה היא: בהחלט כן. אבל זה יכול להיות פחות או יותר ממה שניתן לצפות, ואנשים מסוימים עשויים שלא להשיג שום יתרון.

כיצד FPS גבוה עוזר?

על ידי ראייה של מסגרות נוספות על המסך תוכלו להגיב מהר יותר לכל שינויים שקורים. יתר על כן, הסביבה התגובה יותר של המשחק מאפשרת לך לעקוב ולנתח אותה טוב יותר בזמן אמת.

האם פריימים גבוהים יותר לשנייה (FPS) טובים יותר?

רובם מסכימים פה אחד שגבוה יותר טוב. עם זאת, במציאות, במקרים מסוימים קצב פריימים נמוך יותר עשוי להיות טוב יותר.

لماذا?

הסיבה היא החלקות. אם המחשב שלך חלש ונאבק לשמור על קצב פריימים יציב, תבחין בירידות תכופות ב- FPS. כשמשחקים ב 50 פריימים לשנייה, למשל, ופתאום מספר הפריימים יורד ל 35, תבחינו בגמגום בתמונה. זה יהיה יותר כיף להגדיר מגבלת FPS על 30 פריימים. כך תקבלו חווית משחק יציבה וחלקה ותפחיתו את העומס על רכיבי המחשב ותפחיתו את הטמפרטורה שלהם.

הרוב המכריע של הסרטים מצולמים ב -24 פריימים לשנייה, כך ש -30 פריימים לשנייה יכולים לתת למשחק שלך את התחושה כאילו אתה צופה בסרט. כמו כן, בכמה משחקים ישנים יותר או במשחקים ללא לכידת תנועה, האנימציה עשויה להיראות דלילה מאוד בשיעורי פריימים גבוהים.

אמת מידה להשוואה

מספר המסגרות שתוכלו להשיג במשחק מסוים הוא קריטריון בהשוואה ליכולות של מעבדי מחשב וכרטיסי גרפיקה במחשבי משחק. לדוגמא, כרטיס גרפי עם מעבד ספציפי שיכול להריץ משחק כמו GTA V ב 70 פריימים בגרפיקה גבוהה עדיף למשחקים מאשר כרטיס גרפי שמריץ את אותו המשחק עם אותן הגדרות עם אותו מעבד ב 50 פריימים לשנייה. . לכן, אתה תמיד מוצא את קצב המסגרות במשחקים מסוימים כמדד להשוואה בין רכיבי המחשב.

קריטריון זה עשוי לקבוע את בחירתך בכרטיס המסך הבא למחשב שלך. לדוגמא, אם אתה מקצוען של Fortnite, אינך זקוק לכרטיס גרפי ברמה גבוהה כדי להריץ את המשחק ב 100 פריימים לשנייה. אתה יכול לחסוך כסף ולקנות כרטיס גרפי בינוני שיכול לעשות זאת.

תקן זה קובע גם איזה צג עליכם לרכוש עבור המחשב שלכם. אם המחשב שלך לא יכול להריץ את המשחקים שלך ביותר מ- 60 פריימים לשנייה, כמובן שאתה לא צריך לרכוש מסך עם קצב רענון גבוה של 144 הרץ. מסך עם קצב רענון של 60Hz יעשה את העבודה.

בעיה בקריעת מסך.

בעיה בקריעת מסך

הבעיה הנפוצה במשחקי מחשב בה אתה יכול להיתקל נקראת קריעת מסך.  זה קורה  כאשר כרטיס המסך שלך שולח מסגרות בקצב גבוה מדי מכדי שהצג שלך יכול להתמודד.  אם תנסה לשחק משחק בקצב פריימים גבוה על גבי מסך עם קצב רענון נמוך, תיתקל בבעיה זו.  זה ייראה כאילו המסך מקופל או קרוע באמצע.  ראה את התמונה למעלה.

כדי להימנע מכך, הגדרות התצוגה של המשחקים נבחרות בדרך כלל באופן אוטומטי בהתבסס על קצב רענון המסך.  כך שאם יש לך מסך עם קצב רענון של 60 הרץ המשחקים שלך לא יפעלו ביותר מ 60 fps. ישנם פתרונות לבעיה זו כגון טכנולוגיות G-Sync, V-Sync ו- Freesync.

לסיכום הדברים

להבין מה פירוש ה- FPS חשוב מאוד גם לשחקנים מקצועיים וגם לחובבים. השגת יותר פריימים מעניקה לך חוויה טובה יותר וחלקות רבה יותר. תוכלו להגיב מהר יותר ולהגיב בתגובה מהירה יותר לכל שינוי שמתרחש במהלך המשחק. אנו מקווים שמצאת את כל המידע הדרוש לך על FPS במאמר זה.

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 475 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger