לוח האם: מדריך קצר לרכיבים ולפונקציות שלהם.

לוח האם הוא המרכיב החשוב ביותר במחשב. אם הקריסות של לוח האם או אחד החיבורים שלו אינם זמינים, כל רכיבי המחשב שלך לא יהיו זמינים. . למרבה הצער, אני לא יודע לוחות אם נראים כמו חלק מסתורי וקסום עבור אלה שאינם חובבי הטכנולוגיה.

עם כל כך הרבה חלקים, חלקים ורכיבים, לגלות את המטרה של כל אחד מהרכיבים שלהם יכול להיראות כמו ניתוח מוח. המשך לקרוא עבור מדריך פשוט ומקיף בסיסי לוח האם שלך!

סקירה

כדי להעניק לרכיבים הפשוטים של לוח האם את התמונה היקרה ביותר, תמונה של החלונית MSI H81-P33.

קרא גם:

למרות שקיימים רכיבים מורכבים יותר של לוח האם המאפשרים למשתמשים להתקין חלקים נוספים, בדוגמה שלעיל, נראה את הרכיבים הבסיסיים בכל הלוחות. בתחילה, עלינו להבחין בין שלושה סוגים של קומפוזיציות בלוח האם:

  • חריצים: חתכים בצורת סדקים הנובעים מחלק מהרכיבים. הפתחים העיקריים בלוח האם הם: AGP (יציאת גרפיקה מואצת), PCI (חיבור רכיבים היקפיים) ו-RAM (זיכרון הגישה של רנדי).
  • שקעים: כל תקעים, אטמי לאפשר למשתמשים להתקין חלקים מסוימים ישירות לתוך לוח האם. כשקע CPU.
  • חיבורים: חיבורים מספקים דרך להעברת החשמל דרך מקור הכוח שלך לברזל. קישורים אלה הם לעתים קרובות קישורים לקצוות כמו פינים, חלקם ממוקמים שקעים מיוחדים סגורים (למשל ATX sockets), בעוד אחרים חשופים.

למרות העיצוב של מודלים ספציפיים לוח האם כולל יצירות יותר מאשר שהוזכרו לעיל, אלה שהוזכרו הם הניסוחים העיקריים של הציור ברמת הצרכן.

שקע מעבד

שקע ה-CPU דומה לתקע של מכשיר חשמלי כלשהו שיש לך, לדוגמה. שקע החשמל מספק דרך לחבר אותו לרשת החשמל, ומעניק לו את העוצמה הדרושה לעבודה. שקע ה-CPU שלו מספק אינקובטור רכוב על גבי כדי לספק כוח ומספק מעבד כדי להתחבר לשאר רכיבי המחשב.

תקעים מגיעים בשני סוגים: LGA ו PGA. ניתן להבין את LGA ו-PGA כשני שקעים מסוג הפוך. LGA מורכב משקע עם ראשי חיבור שהמעבד מפעיל. להיפך, בארובות PGA, ראשי התקע נטענים על המעבד ומוכנסים לתוך חורים בשקע המתאים.

קרא גם:

קיימות גם גירסאות שונות של sockets של כל סוג, כל אחד מהם שונה מהשני במונחים של סוג המעבדים שהוא יכול להכיל. ללוח האם יהיה שקעים איכותיים או יקרים יותר באיכות גבוהה.

התקנת ה-CPU בשקע היא פשוטה, רק לשים את ה-CPU על השקע לקחת בחשבון את הכיוון הנכון (כפי שמוצג על המעבד באמצעות מצביע החץ קטן) ולחיצה על ה-CPU כדי ליצור קשר עם השקע באמצעות ידית המגע.

הווידאו הבא מציג כיצד להתקין את המעבד.

חריצי DIMM

חריצי DIMM (מודול זיכרון מוטבע בתוך החיוג) מתאימים ליחידות RAM. הם בדרך כלל מקבילים למחברי הכוח האחורי של לוח האם.

חריצי Dimm משתנים לפי מספר השיניים המקשרות, לדוגמה, חריצי ה-SDRAM כוללים 168 שנים וחריצי DDR SDRAM בעלי 184 שנים. 

קרא גם:

כדי להתקין כראוי את החריצים, פתח את שני המנופים הקטנים בכל צד של חריץ DIMM ולחץ על הזיכרון הRAM עד שהוא מתיישב במקומו.

חריצי PCI

חריצי PCI (חיבור רכיבים היקפיים) מתאימים לרכיבים כגון כרטיס גרפי וכרטיסי קול. לוחות ביתיות מודרניים משתמשים בעיקר בגרסאות PCIe שונות של PCI Express. תקן ה-PCIe העדכני ביותר הוא PCIe 4.0.

PCI Express מיועדת להחליף גירסאות קודמות ישנות כגון PCI, PCI-X ו-AGP.

חריצי PCI Express מגיעים בגדלים סטנדרטיים החל מ-x1 (קטן יותר) ל-x16 (גדול יותר). לוחות ביתיות מודרניים בדרך כלל יקצים מקום לממשק PCI Express x16 אחד לפחות כדי להתקין כרטיס גרפי מותאם אישית.

חריצי PCI Express קטנים יותר, כגון x1 או x4, משמשים לכרטיסי קול וכרטיסי רשת.

קרא גם:

כמו רוב חריצי הפנל האחרים, החתך במחבר הקצה יקבע את כיוון הרכיבים.

סוללת CMOS

הסיבה שהמחשב שלך יכול להמריא ל-BIOS גם אם מערכת ההפעלה שלך מבוטלת מכיוון ש-BIOS נמצא בתוך שבב ה-CMOS. שבב CMOS זה מופעל על-ידי סוללת CMOS.

ייתכן שתקבל הודעות שגיאה בנוגע לטעינת bios או לסבול מבעיות הקשורות למתח במחשב, ועליך להסיר או להחליף את סוללת ה-CMOS.

פשוט לשלוף את הידית הקטנה בצד הסוללה כדי להסיר את הסוללה, אשר אמור להופיע באופן מיידי. היזהר עם אלמנט זה.

מחברי כוח

מחברי צריכת החשמל אחראים לשמירת החשמל בלוח האם באמצעות ספק הכוח שלך. באמצעות כבלים ייעודיים, הם נקראים מחברי ATX ומספקים חיבור חשמל מאובטח ועקבי ללוח האם.

קיימים מחברי ATX בלוח האם: אחד עבור ה-CPU והמחבר הראשי האחר עבור שאר הלוח.

פנל קדמי ומחברי USB

קיימים מחברי חשמל עבור תוספים עבור יישומי plug-in של USB, לדוגמה, בקבוצות קטנות יותר. מחברי הפנל הקדמי יכולים להיות מטרד רציני. לדוגמה, הצבת קישור שגיאה במחבר לחצן ההפעלה גורמת לכשל במחשב.


בעת התקנת מחברי הפנל הקדמי, הקפד לבלות את הזמן והזהירות. באפשרותך גם לבדוק את מדריך המשתמש המקוון שלך כדי למצוא את הסדר להתקין את מחברי לוח הבקרה המדויק של לוח האם.

מחברי SATA

מחברי SATA מאפשרים למשתמשים לחבר את הכונן הקשיח שלהם דרך כבל SATA.

קרא גם:

הלוח האחורי

הלוח הbackpanel ספק למשתמשים ערכה בסיסית של חיבורי I/O כגון LAN, USB ויציאת שמע.

התמונה שלהלן מציגה פריסה אנכית של לוח הרקע של H81-P33.

משמאל לימין מפורטים: PS/2 יציאות עבור מקלדות ישנות עכברים העכבר (סגול עבור המקלדת וירוק עבור העכבר), יציאות usb 2.0 x, יציאות usb 3.0 x, DVI (לבן), VGA (כחול) עבור מסכי, יציאת LAN עם יציאות USB נוספות להלן, ו 3 x 3.5 mm יציאת שמע (כחול בהיר עבור מיקרופון, ירוק בהיר עבור קלט אודיו, ו

זה (לא בדיוק) הכל!

. לוח האם הוא כלי מורכב שילובים של שילובים ורכיבים גדולים ורבים. אך כעת, לאחר שלמדת את היסודות, פתח את המחשב ובדוק אם באפשרותך לאתר את כל הרכיבים הנ ל בלוח האם. מי יודע, זה יכול להיות שימושי אם אתה צריך להחליף רכיב.

יש עוד מרכיבים? שתרצה להסביר יידע אותנו בהערות להלן!

עלון


הרשמה לניוזלטר של חברת הטכנולוגיה תאפשר לך להציג את החדשות, הדוחות, המאמרים וההסברים החשובים ביותר המתפרסמים באתר בדואר האלקטרוני שלך.



צפיות: 111 views נוף

Advertisment ad adsense adlogger